דף הבית » בתי אבות » שיקולים בבחירת בית אבות

שיקולים בבחירת בית אבות

בחירת בית אבות היא נושא רגיש עבור משפחות רבות, המהלך כולל הוצאה של בן משפחה אהוב מבית ושיכונו מחדש בידי זרים. אולם, למרות המרכיבים הרגשיים הכרוכים בכך בישראל ישנם סוגים רבים של דיור לקשישים, החל מיחידות דיור מוגן, דרך בתי האבות הרגילים, למבוגרים עצמיים וכלה במחלקות סיעודיות, סיעודיות מורכבות ובתי חולים גריאטריים המעניקים טיפול רפואי וסיעודי ומעקב במשך כל שעות היממה.

בתי האבות השונים מציעים רמות טיפול וסיעוד שונות בהתאם ליכולות התנועה שלו ולצרכיו הרפואיים. בבחירת בית אבות יש חשיבות רבה גם למרכיבים אחרים כגון: עלות כספית, אופי האוכלוסייה, רמת הטיפול הרפואי, מיקום ולעיתים המרכיב החשוב מכל – אופי הצוות המטפל ויחסו כלפי הקשישים. אז מה נבחר: בית אבות או דיור מוגן? או שנבחר בכלל בית אבות סיעודי?

עצמאים לחלוטין? דיור מוגן מתאים

הדיור המוגן מאפשר למבוגרים המתפקדים באופן עצמאי יחסית ליהנות משני העולמות: מצד אחד הם נהנים מחיים עצמאיים, חופש תנועה בלתי מוגבל וסביבה חברתית דומה ומתאימה. מן הצד השני מאפשר הדיור המוגן מעקב רפואי וזמינות ש גורמים רפואיים במקרים חירום. חברות רבות של דיור מוגן מציעות כיום מגוון רב יחסית של אפשרויות. ניתן למצוא יחידות דיור בבניינים במרכזי הערים המאפשר נגישות גבוהה יותר, ומנגד למצוא גם יחידות דיור פרטיות באזורי פריפריה שקטים יותר.

בחירת דיור מוגן צריכה כבחירת כל בית אבות אחר לבחון את השירותים הניתנים במקום ואת העלויות הכספיות הכרוכות בדיור המוגן. למרות עצמאותם היחסית של הדיירים יש לבחון את איכות הטיפול והמעקב הרפואי הניתן במקום, שכן עדיין מדובר באוכלוסייה בעלת סיכון גבוה.

אפשר לפנות לחברת ייעוץ והשמה לבתי אבות אשר מסייעת לאיתור מקום מתאים ללא כל עלות – או לפנות לרשת כמו בית אבות משען אשר לה בתים רבים ברחבי הארץ.

בחירת בית אבות

בתי אבות ניתן לסווג למספר קטגוריות שונות בהתאם לרמת התפקוד של הדיירים. כיום ניתן למצוא בתי אבות רבים אשר מכילים בתוכם מחלקות רבות. המחלקות הרגילות, לעצמאיים ותשושים מתפקדות כבית אבות רגיל לכל דבר וניתן למצוא בהן מגוון פעילויות חברתיות, כגון הקרנות של סרטים מפגשים חברתיים וחצר נוחה לטיולים.

המחירים של בתי אבות אלה או מחלקות בתוך בתי אבות משולבים משתנה בהתאם לאיכות בית האבות וכמובן בהתאם למיקומו. בתי אבות הממוקמים במרכז הארץ עולים במקרים רבים אלפי שקלים יותר מאשר אלה הנמצאים באזורי פריפריה.

איך בוחרים בית אבות סיעודי?

עד כה נגענו במקומות המתאימים למבוגרים בעלי רמת תפקוד גבוהה ועצמאית הזקוקים לסביבה חופשית יחסית, מנגד בתי האבות הסיעודיים בארץ, מתאימים לאוכלוסייה הדורשת טיפול צמוד במשך כל שעות היממה. הדיירים אינם מסוגלים לבצע מרבית פעולות היומיום באופן עצמאי ולכן יש חשיבות מיוחדת לאיכות הטיפול ולרמת תשומת הלב הרפואית שמקבלים במחלקה.

קשישים אשר אינם מסוגלים כלל לבצע פעולות בסיסיות של אכילה ושתייה עצמאית מוגדרים במצב סיעודי מורכב המחייב עזרה צמודה בכל פעולות המחיה. לצורך אנשים הנמצאים במצב זה קיים פיתרון דיור בדמותו של בית אבות סיעודי מורכב.

המוסד הבא הוא בית החולים הגריאטרי בו ניתן לבצע גם פעולות רפואיות. בית אבות סיעודי (כמו גם בית אבות לתשושי נפש) מחייב רישיון הפעלה ממשרד הבריאות. בעת בחירת בתי האבות יש לבחון מרכיבים שעשויים להיות משמעותיים מאוד בשל רמת התפקוד הנמוכה יחסית. יש לשים דגש על הקרבה הגיאוגרפית של בתי האבות במיוחד למקום מגוריהם של בני המשפחה הקרובים.

בחירת מקום מגורים לאוכלוסיה מבוגרת מחייב ביצוע בחינה מדוקדקת הן של צרכיו הרפואיים והטיפוליים מתאימים, יש לזכור כי במקומות רבים ניתן למצוא שילוב של החלקות השונות. בנוסף יש להקדיש זמן ומחשבה גם לבחינה של אופי מקום הדיור החדש, עיצובו והשירותים שהוא מציע.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר