דף הבית » דיור מוגן » דיור תומך לקשישים

דיור תומך לקשישים

עם העלייה בתוחלת החיים, חלה גם עלייה במספר הקשישים הנזקקים לפתרונות דיור. בתי הדיור המוגן הפזורים ברחבי הארץ עונים על הצרכים השונים של הדיירים- סביבה חברתית מתאימה, תעסוקה ופנאי, השגחה רפואית, שמירה על צרכי התזונה ומשק הבית ועוד.

צורות המגורים הרבות המוצעות למבוגרים שונות זו מזו במתקנים שהן מציעות, בצורת הדיור וכמובן במחיר. הן גם שונות זו מזו בצורת הסיוע שהן מציעות, ועל הבדלים אלה נעמוד כאן.

דיור מוגן לעומת דיור תומך

דיור מוגן הוא שם כולל למוסדות המתאימים לקשישים עצמאיים יחסית- כאלה המסוגלים לנהל את סדר יומם בכוחות עצמם וליהנות מחיי הפנאי והחברה בדיור המוגן ללא צורך בסיעוד או תמיכה קבועה. קשישים אלה מתנהלים באופן עצמאי ונזקקים לסיוע רפואי רק כשצצה בעיה.

הדיור התומך נמצא בדרך כלל כיחידה נפרדת בתוך בית דיור מוגן אך לעתים גם מהווה מוסד בפני עצמו. דיור תומך מעניק סיוע בביצוע הפעולות היומיומיות, כאשר הדייר לא מסוגל לבצע אותן בעצמו, אך הוא מאפשר לדיירים את העצמאות הרצויה להם, בהתאם ליכולותיהם. אם נדרג את צורות הדיור השונות על ציר העצמאות של הדיירים, נראה כי הדיור התומך נמצא בין דיור מוגן לבין בית אבות מסורתי או מוסד סיעודי. להרחבה: בית אבות או דיור מוגן

מי מגיע לדיור התומך?

לפעמים קשישים מגיעים מהקהילה ישירות לבית הדיור התומך ולעתים עוברים אליו ממערך הדיור המוגן שבאותו בית, עקב הידרדרות פיזית או מנטלית. צריך לזכור שבגיל מבוגר אך טבעי שתקרה הידרדרות בשלב מוקדם או מאוחר. אין זה אומר שקשיש שסובל ממגבלה צריך לוותר על החיים החברתיים, על פעילויות הפנאי או על כל יתרון אחר של בית הדיור המוגן.

בתי הדיור התומך קולטים גם דיירים זמניים, למשל קשישים לאחר ניתוח או מחלה שזקוקים לתקופת התאוששות אך לא מעונינים בסיעוד קבוע. לאחר תקופת השיקום הם חוזרים לדיור המוגן או לבתיהם בקהילה. עד לפני כשני עשורים קשיש שלא הצליח להסתדר בכוחות עצמו בפעילויות טריוויאליות נאלץ לעבור לבית אבות סיעודי, שם שכב לצד קשישים שמצבם קשה בהרבה משלו.

פרט לקושי מבחינת הסביבה החברתית, בבית אבות סיעודי לא מתקיימות לרוב פעילויות פנאי והעשרה כגון חוגים, מתקני כושר והרצאות. בניגוד לבתי אבות מסוג זה, הדיור התומך חותר לאספקת כל התנאים על מנת שהדייר יוכל לחיות חיים נורמטיביים ואף עשירים, למרות המגבלות שלו.

פעמים רבות הדיור התומך הוא מחלקה בתוך הדיור המוגן הרגיל, כחלק בלתי נפרד מהמקום. דבר זה מאפשר לקשישים בכל שלב בחייהם להמשיך לגור באותו מקום, בתוך חוג החברים ועם אותו צוות מוכר, גם כאשר חלה הידרדרות במצבם. הימצאות מחלקת דיור תומך יכולה להוות שיקול משמעותי בבחירת בית דיור מוגן.

מה מספק הדיור התומך?

דיור תומך מספק שירותים סיעודיים למי שחלה הרעה במצבו הבריאותי או המנטלי וכן השגחה רפואית צמודה, 24 שעות ביממה.
במחלקות אלה יהיו תכניות טיפולים מותאמות אישית, לפי הצרכים של כל דייר. הדיור מכיל לרוב מחלקה מיוחדת לקשישים דמנטים כדי לספק להם את הצרכים הנדרשים. בחלק מהמקומות ניתן להלין מטפל בחדר צמוד.

כמובן שהדיור התומך מספק שירותי כביסה, ניקיון ואחזקה וכמובן הכנת ארוחות. בנוסף, הדיור התומך מספק שירותי פנאי כגון: ספריה, בריכת שחיה, אזור ממוחשב, חוגים והרצאות, טיולים, שולחנות משחק ועוד. המגורים בדיור התומך, בשל אופיו, מתבססים לרוב על תשלום חודשי שעומד על סך כמה אלפים. לפני מעבר לדיור מוגן תומך כדאי לבדוק את מסלולי התשלום בדיור המוגן ובדיור התומך, לבדוק לפרטים את את ההבדלים ולראות מה מתאים לכם.

על התאמת סביבת המגורים לצרכי הקשיש הסיעודי

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר