דף הבית » דיור מוגן » שיקולים בבחירת דיור מוגן

שיקולים בבחירת דיור מוגן

אוכלוסיית גיל הזהב גדולה היום באופן משמעותי ממה שהייתה בעבר. עם העלייה בתוחלת החיים והעלייה במספר האנשים המבוגרים, מתרבים השירותים שמיועדים בשבילם, הכוללים גם את אפשרויות צורת הדיור המוגן. הדיירים נהנים מסביבה מוגנת ובטוחה, משירותי תרבות וחברה, ומשירותים רפואיים וסוציאליים, כשהם חיים יחד עם אנשים נוספים בעלי אותן דרישות, אותן שאיפות ואותם צרכים בסיסיים.

קבלת ההחלטה בדבר מעבר לבית דיור מוגן כרוכה בבחירה נכונה של המקום בו האדם יחיה וינהל את חייו. המעבר לדיור מוגן זהה למעבר דירה, מכיוון שהדיור המוגן משמש את ביתו של האדם, לכל דבר ועניין.

כאשר בוחרים בדיור מוגן ישנם שיקולים רבים אותם יש לקחת בחשבון, אולם בסופו של דבר, כולם מסתכמים בשתי אפשרויות: האחת היא יחידת דיור מבין עשרות יחידות בתוך בניין משותף, כשהטיפול ומרכזי השירות נמצאים כולם יחד. השנייה היא דיור מוגן בסגנון כפרי, בו יחידות הדיור הן פרטיות ונמצאות בשטח מסוים, כשבמרכזו נמצא מערך הטיפול והשירות.

בחירת דיור מוגן

  • רצונות אישיים – הגדרת הציפיות מהדיור המוגן חשובה מאוד. האדם צריך לבחור את סוג המסגרת בה הוא מעוניין: בית כפרי או דירה בעיר? יחידת דיור גדולה לכמה אנשים או יחידת דיור קטנה? חשוב לשים דגש על תחומי העניין שהאדם רוצה ללמוד- האם הדיור המוגן יכול לספק לו אותם?
  • מיקום – את נושא המיקום של הדיור המוגן חשוב למקם במקום גבוה יחסית בעת השיקולים בבחירת המסגרת. האם המיקום הוא מרכזי וישנה תחבורה ציבורית נוחה ונגישה לשם, או מקומות לבילוי? האם הדיור המוגן נמצא במיקום רחוק יחסית ושקט? לכל אדם יש אופי אחר ורצונות אחרים, וכל אדם בוחר את ביתו לפיהם.
  • מסגרות דיור קיימות – שוק הדיור המוגן מציע סוגים שונים של מסגרות מגורים, ולא כולן מתאימות לאופיים ולרצונם של כל האנשים. מומלץ לגשת למסגרות הדיור הנבחרות, ולראות באופן ממשי את המקום, לבדוק את השטח ואת יחידת הדיור עצמה. בצורה זו קל יותר לאדם לנסות ולתאר את החיים בדיור המוגן.
  • טיפול רפואי – אחד השיקולים בבחירת מעבר לדיור מוגן הוא העובדה כי ניתנים שירותים רפואיים זמינים, ישנו מעקב אישי אחר המצב הבריאותי ודואגים לשמור על רצף הטיפולים הדרושים. הקריטריונים שצריכים להילקח בחשבון במסגרת השיקולים בבחירת דיור מוגן הם הימצאות רופא תורן, מהי הזמינות של המרפאה, מיהם אנשי המקצוע, התדירות בה נלקחות בדיקות דם ועוד. כמו כן חשוב לבדוק גם מה קורה כשהמצב הבריאותי מידרדר, האם ניתן להעסיק עובד זר סיעודי באופן פרטי, מהם המצבים בהם ניתן טיפול ביחידת הדיור, אילו מחלקות של דיור תומך ישנן ועוד.
  • צוות המקום – שיקולים נוספים אותם יש לקחת בחשבון בבחירת דיור מוגן הם נותני השירות במקום (צוות רפואי, צוות שדואג להחזקה שוטפת, צוות תרבות). חשוב לדעת שככל שרמתם המקצועית של אנשי המקצוע גבוהה יותר, כך גם רמת השירותים הניתנים.
  • אפשרויות התאמה אישית – זה עומד להיות הבית החדש שלכם – האם תוכלו להביא את חיית המחמד שלכם? האם תוכלו לנגן בכלי הנגינה שלכם? האם תוכלו להכניס ציוד כמו מכונת קפה או את הקלנועית שלכם? ובכלל מה הגמישות של הנהלת הבית בהיענות לבקשותיכם.
  • רשת ותיקה או מסגרת פרטית – לרשתות הדיור המוגן ישנם יתרונות משמעותיים על פני המסגרות הפרטיות: הוותק בענף גדול יותר, השירותים מפותחים יותר ומאחוריהן עומד גב כלכלי חזק. שיקול חשוב הוא הימצאות תו תקן למקום.
  • מסלולי תשלום בדיור המוגן – מסלולי תשלום בדיור המוגן משתנים ממסגרת אחת לשנייה, וסל השירותים הניתנים אינו זהה. שיקול חשוב בבחירת דיור מוגן הוא מה כולל סל השירותים במקום, מהם השירותים הנוספים ומה עלותם. גם מסלולי הכניסה לדיור מוגן שונים ורצוי לבדוק מהו פיקדון הכניסה, האם יש דמי כניסה וכדומה.

לאחרונה, העבירה כנסת ישראל את חוק דיור מוגן החדש 2012, בו מעוגנים זכויותיהם של הדיירים, התנאים והתקנות אשר מסדירים את ההסכם שנחתם בין בתי הדיור המוגן לדיירים העתידיים וכן תקנות שמאפשרות שוק חופשי בכל הנוגע לבתי הדיור המוגן בישראל.

באנר דיור מוגן

עוד באותו הנושא: הרשימה שתסייע לכם בבחירת דיור מוגן בעיר תל אביב

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר