דף הבית » בית אבות שלווה – קרית טבעון

בית אבות שלווה – קרית טבעון

בית אבות שלווה – קרית טבעוןשלווה זהו אחד המוסדות הגריאטריים הותיקים באזור הצפון, שעה שהוא פועל כבר עשרות שונים. בית האבות שלווה, אשר הוקם בקרית טבעון עוד ב-1974, מנוהל מאז ועד היום באופן פרטי. הוא נמצא בפיקוח מלא של משרד הרווחה, ומחזיק ברישיון פעילות מטעם משרד זה.

בית האבות שלווה, כפי שניתן להסיק אולי משמו, הוא מוסד גריאטרי אינטימי באופן יחסי, אשר אוכלוסייית הדיירים שלו אינה עולה על 24: יכולים להיות אלה דיירי קבע, או כאלה הנמצאים במקום במסגרת דיור זמני או נופשון.

החדרים עצמם נחשבים למאובזרים היטב, וכוללים בתוכם, בין השאר, מנגנון קריאת מצוקה, המאפשר לקשיש להזעיק את הצוות המקצועי של המקום בעת הצורך.

אוכלוסיית בית האבות שלווה מורכבת מקשישים עצמאיים או תשושים, אשר יכולים להסתדר בכוחות עצמם במרבית שעות היממה. בית האבות לא מיועד לחולים סיעודיים מורכבים, וגם לא לסובלים מבעיות נפשיות.

בתי אבות מומלצים בטבעון: בית אבות עדנה

 

מכאן נובע שהטיפול הסיעודי שניתן במקום אינו צמוד, אך כולל בתוכו, בין השאר, סיוע בביצוע פעולות שונות, דוגמת רחיצה או האכלה. מקבלי השירות זכאים, במידת הצורך, לליווי לסידורים או לטיפולים בקהילה על ידי צוות המקום, וכן עומד לרשותם שירות הסעות.

סל השירותים של בית האבות שלווה נחשב לרחב בכל קנה מידה. מבחינה רפואית, צוות הרופאים הפועלים במקום מעניק טיפולים מונעים, אבחונים וביקורות תקופתיות. סוג אחר של טיפולים, המוכיח עצמו פעמים רבות כיעיל עבור קשישים, הוא פיזיותרפיה, שעה שבמקום פועלים מספר פיזיותרפיסטיים מוסמכים. מסגרת נוספת, שגרתית מעט פחות, היא זו של הריפוי בעיסוק.

היבט נוסף שמקבל מענה במסגרת סל השירותים של בית האבות שלווה הוא זה הסוציאלי. מהבחינה הזו, עובדים סוציאליים מוסמכים מעניקים לקשישים ולמשפחותיהם ליווי, וכן מסייעים להם בהתנהלות עם מוסדות אחרים הרלוונטיים בשלב זה של חייהם.

קשישים המעוניינים בכך יכולים לעבור אבחון או טיפול פסיכיאטרי על ידי מומחים בתחום, או לחילופין לקבל ייעוץ מקיף בנושאים שיקומיים או טיפוליים. תחום ייעוץ נוסף, הניתן על ידי דיאטנית, נוגע לתזונתם של הדיירים.

בית האבות שלווה מעניק דגש רב להפיכת שעות הפנאי של הדיירים המתגוררים בתחומו לנעימות הרבה יותר. במקום נערכים חוגים (דוגמת חוג התעמלות), אליהם יכולים הדיירים להצטרף, וכן הרצאות הנוגעות לתחומים רבים הנוגעים לחיים שלהם.

הקשישים יוצאים, מפעם לפעם, לטיולים בכל חלקי מדינת ישראל, יחד עם הצוות המקצועי של המקום. כמו כן, עומדת לרשותם ספריה, בה יכולים להשאיל ספרי קריאה ועיון מכל סוג.

הצוות המקצועי של בית האבות שלווה מורכב מבעלי מקצוע אשר אמונים בסיוע לאוכלוסיה המבוגרת, וביניהם רופאים, אחים ואחיות, מטפלים ומטפלות, קלינאי תקשורת, דיאטנית, פיזיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק, פסיכיאטר, מדריכים חברתיים, עובדי משק ומנהלה ועוד. בשעות הלילה, פועל במקום צוות מיוחד, שנועד להעניק מענה מיידי לכל צורך של הקשישים אשר עשוי לעלות.

כתובת המקום: רחוב שושנים 17, קרית טבעון.


הצג מפה גדולה יותר

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר