דף הבית » סרטן בקשישים

סרטן בקשישים

סרטן בקשישיםלגיל הזקנה נלוות לא מעט מחלות, לרבות מחלת הסרטן לסוגיה השונים. המחלה בגילאים המבוגרים נחשבת לנפוצה מאד ומציבה בפני החולים, וכך גם בפני מערכות הבריאות השונות, לא מעט אתגרים.

מכיוון שמערכת החיסון בגילאים אלה היא חלשה יחסית, ובהשוואה לגילאים הצעירים, הגוף איננו מצליח תמיד להתמודד עם הקשיים הנלווים למחלה וכל הסימפטומים המהווים חלק ממנה, מה שהופך אותה, פעמים רבות, לקשה ומורכבת הרבה יותר. אופן הטיפול, המוצע לקשישים החולים בסרטן, מותאם להם תוך התייחסות לסוג המחלה, למצבם הבריאותי הכללי ושאר המחלות שמהן הם סובלים וגם ליכולתם להתמודד בהצלחה עם הטיפולים השונים, שבחלקם יכולים להיות לא פשוטים.

סוגי סרטן נפוצים בקשישים

מחלת הסרטן, כאמור, נפוצה מאד בקרב קשישים ובמיוחד כמה סוגים של סרטן. סרטן הערמונית, הפרוסטטה, הוא אחד הסוגים הנפוצים ביותר אצל מבוגרים ובעיקר אצל גברים בני 70 ומעלה. סרטן השד, סרטן השחלות וגם סרטן הרחם הם סוג נפוץ גם הוא בגילאים המבוגרים ובמיוחד אצל נשים מעל לגיל 50. הסוג השלישי הנפוץ גם הוא הוא סרטן המעי הגס. סרטן זה נפוץ בקרב בני 50 ומעלה. כמובן שלצד שלושת סוגי סרטן אלה ישנם סוגים נוספים של סרטן, שגם מהם סובלים הקשישים, הוא שני הסוגים האלה נחשבים לנפוצים ביותר.

תסמינים

התסמינים הנלווים למחלת הסרטן קשורים בסוג הסרטן עצמו, במצבו הבריאותי הכולל של הקשיש וגם במידת התקדמותה של המחלה. מעבר לסימנים הנקודתיים, המאפיינים כל סוג סרטן, הסימפטומים הנפוצים בקרב קשישים, החולים בסרטן, הם עייפות פיזית, תשישות מעבר לרגיל, ירידה במשקל וגם כאבים בגוף.

אבחון

אבחון המחלה יכול להיעשות כחלק מהבדיקות השגרתיות שעובר הקשיש אחת לכמה חודשים או לאור סימנים מוקדמים מחשידים. ככל שהאבחון נעשה בשלב מוקדם יותר, כך הסיכוי להתמודד עם המחלה בצורה טובה הוא גדול יותר. האבחון יכול להיעשות על ידי כמה סוגים שונים של בדיקות, כמו בדיקת דם, בדיקת ממוגרפיה, MRI, CT, בדיקת קולונוסקופיה ועוד.

ישנם קשישים הנמצאים בקבוצת סיכון, כלומר – הסיכויים שלהם לחלות בסרטן מסוג מסוים הם גבוהים. כאלה, שבני משפחתם חלו בסרטן מסוג מסוים, קשישים הסובלים ממחלות מעי דלקתיות, קשישים מעשנים וגם כאלה הסובלים ממשקל עודף, סיכויים ללקות במחלה הוא גבוה יותר. לקשישים אלה מומלץ להיבדק כדרך קבע כדי לשלול את המחלה.

טיפול

הטיפול בקשישים חולי סרטן יכול להיות מאתגר מאד, שכן רבים מהם סובלים ממחלות נוספות, כמו דמנציה, למשל, מחלות בכלי הדם, בלב ועוד. על הרופאים לגבש אסטרטגית טיפול מתאימה, הכוללת התייחסות למחלת הסרטן עצמה ולכלל המחלות, שמהן סובל הקשיש. גם מידת התקדמות המחלה היא פרמטר שנלקח בחשבון וכן יכולתו של הקשיש להתמודד עם הטיפולים השונים, המוצעים כיום, כמו הקרנות, טיפולים כימותרפיים, טיפולים הורמונאליים או ניתוח.

חשוב לדעת

מצבם הנפשי, הפסיכולוגי, של הקשישים הוא נוקדה חשובה שיש לקחת בחשבון כחלק מההתמודדות עם המחלה והטיפול המוצע לה. ישנם קשישים, הסובלים מדיכאון וגם מחרדות רבות, ההופכים את ההתמודדות עם המחלה למורכבת יותר ולכזו העשויה לגרום אף להתדרדרותה.

כחלק מהטיפול הראשוני, המומלץ לקשישים הסובלים מסרטן, וכך גם לבני משפחותיהם, כדאי לשלב גם את הטיפול הפסיכולוגי, זה העוזר להתמודד עם כל המצוקות הנפשיות והחרדות הנלוות למחלה. חוסן נפשי ותמיכה מהסביבה יכולים לעזור באופן משמעותי לקשיש להתמודד עם אתגרי המחלה הלא קלים ויחד עם זאת גם עם משברים נוספים, המופיעים גם הם בגילאים המבוגרים.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר