דף הבית » בתי אבות » בית אבות סיעודי מורכב

בית אבות סיעודי מורכב

מחקרים רבים מצביעים על כך שעד שנת 2050, אוכלוסיית הקשישים תשלש את גודלה. נתון זה מוכיח את הצורך הגובר בטיפול הולם לקשישים, אשר יתאים לצרכים שלהם ויספק את כל הדרוש להם. בית אבות סיעודי מורכב, הוא דוגמא לשירות המוצע לקשישים הנמצאים במצב תפקודי ייחודי, וזקוקים לתשומת לב ויחס המותאם להם באופן אישי. מהו מצב סיעודי מורכב וכיצד בית אבות סיעודי מורכב יכול לענות על צרכיהם, על כך במאמר זה.

קשיש סיעודי מורכב

קשיש סיעודי מורכב הינו קשיש שהוגדר כסיעודי, דהיינו, הוא אינו מסוגל לבצע את מרבית פעולות היום יום (רחצה, אכילה, ישיבה, הליכה וכדומה) ללא סיוע וסיעוד צמוד. נוסף לצורך זה, קשיש סיעודי מורכב, זקוק גם להשגחה רפואית צמודה של רופא גריאטרי ואחות ולבדיקות רפואיות יומיומיות. הצורך נובע ממצבו הרפואי הקשה, המלווה מחלות כרוניות כמו סרטן, מחלות ריאה, פצעי לחץ עמוקים, חולי דיאליזה, נכות ומחלות סופניות אחרות.

קשיש סיעודי מורכב נמצא בסכנת חיים ממשית, ועל כן, הוא זקוק לטיפול ייחודי ואישי אותו הוא יכול לקבל בין כותלי בית אבות סיעודי מורכב ובין כותלי בית אבות סיעודיים, שברשותם מחלקה מיוחדת לקשישים במצב סיעודי מורכב.

שירותים הניתנים במסגרת בית אבות סיעודי מורכב

קשיש סיעודי מורכב, מקבל סל שירותים בסיסי מבית האבות, אשר נוספים לו הרחבות שונות בהתאם לבית האבות בו הוא נמצא. סל השירותים הבסיסי כולל את המרכיבים הבאים:

1. טיפול סיעודי ותרופתי לפי הצורך של הקשיש. טיפול זה כולל בדיקות דם, האכלה באמצעות זונדה, החדרת אינפוזיה, טיפול בפצעי לחץ, דיאליזה, עירוי תוך ורידי וטיפולים כימותרפיים.

2. מענה רפואי לשעות חירום על ידי רופא או אחות ורופא המומחה לגריאטריה, לחצני מצוקה ואבטחה.

3. יחס סיעודי – אחות צמודה שתסייע לקשיש בהחלפת בגדיו, בעת רחצה, אכילה, עשיית צרכיו והליכה.

4. ניקיון והיגיינה –  בית האבות מחויב להיות מקום נקי ואסתטי, ועליו לספק שירותי ניקיון מינימאליים לחדרים.

5. חדר שינה – משרד הרווחה קבע תנאים לפיהם כמות הקשישים בכל חדר תהיה מוגבלת, על בית האבות לפעול לפי תנאים אלו ולדאוג כי השהייה בחדרים תהיה ראויה ונוחה.

6.טיפול פסיכולוגי –  בבית האבות זכאי הקשיש הסיעודי המורכב, לשירותי אבחון ועזרה נפשיים על ידי פסיכולוגים, עובדי סוציאליים, פסיכוגריאטר ועוד.

7. תזונה –  בכל בית אבות סיעודי מורכב מוגשים לפחות שלוש סעודות בריאות ומזינות, המורכבות מאבות המזון החשובים. לעיתים יתווספו ארוחות ביניים ושתייה חופשית.

8. תרבות –  בבית אבות סיעודי מורכב נהנים הקשישים מפעילויות תרבות וחברה שונות, המותאמות ליכולתם האינטלקטואלית והקוגניטיבית.

נוסף לסל שירותים זה, ישנם בתי אבות לקשישים סיעודיים מורכבים, המציעים הרחבות נוספות כמו- תרפיה באומנות, תרפיה על ידי בעלי חיים, דיאטנים, טיולים מחוץ לבית האבות, בריכה, קפיטריה, טלוויזיה בחדר וכן הלאה.

מימון שהייה בבית אבות סיעודי מורכב

בשונה מקשיש סיעודי אשר זכאי לקוד ממשרד הרווחה (אם הוא עומד בתנאים מסוימים), או זכאי לסיוע בביתו לפי חוק סיעוד של הביטוח הלאומי, קשיש במצב סיעודי מורכב זקוק להשגחה רפואית צמודה ולכן, אין הוא יכול להתגורר בביתו (לפחות ללא אחות צמודה באופן פרטי), אלא הוא מאושפז במחלקה מיוחדת בבית חולים או בבית אבות.

מימון השהייה מתבצע על ידי הקשיש ובני משפחתו, כאשר ישנן קופות חולים המשתתפות בעלות, בהתאם לביטוח בו נמצא הקשיש.

לסיכום, בית אבות סיעודי מורכב הוא בית אבות המתאים לקשישים סיעודיים, אשר בנוסף לכך שהם אינם מסוגלים לדאוג לעצמם, הם זקוקים לטיפול רפואי והשגחה צמודה סביב השעון. בבית האבות זה, יקבלו הקשישים המורכבים טיפול שוטף המותאם לצרכיהם הפיזיים, הנפשיים והרפואיים.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר