דף הבית » דיור מוגן בבית לבני הגיל השלישי

דיור מוגן בבית לבני הגיל השלישי

דיור מוגן בבית לבני הגיל השלישילאחר שנים לא מעטות שבהן נדמה ששירות הדיור המוגן התגבש ולא צפויות בו תהפוכות גדולות, החל להסתמן שינוי מעניין. מדובר על אלטרנטיבה חלופית, שאיננה מצריכה מעבר לבית דיור מוגן אלא אפשרות לקבל את כל השירותים הנדרשים ואף יותר מכך, בלי לעזוב את הבית.

בזכות שיפורים טכנולוגיים, בזכות בנית מערך שלם של אנשי שירות, יועצים ואנשי רפואה מיומנים, אפשר לבחור במגורים בבית, בלי לוותר על הסביבה המוכרת ובלי לוותר על איכות חיים. מסתבר שהבחירה באפשרות של דיור מוגן בבית מסתמנת כמתאימה ביותר לפלח נרחב של מבוגרים בני הגיל השלישי. עבורם, מדובר בפתרון בעל חשיבות רבה, לאיכות חיים במיטבה.

בלי מעבר טראומטי

במידה רבה, עבור אדם מבוגר בדיוק כמו אדם צעיר – אין כמו הבית. גם מי שלכאורה בוחר לעבור לבית דיור מוגן מרצונו, הדבר מלווה פעמים רבות בתחושה קשה. במיוחד הדבר נכון בקרב מי שמרגיש שהוא נאלץ לעשות כן בשל לחץ משפחתי, תחושה של בדידות או כל קושי אחר.

דווקא משום כך, ישנה חשיבות ראשונה במעלה לאפשרות של הישארות בסביבת המגורים המוכרת, בלי כל שינוי נראה לעין. מניעה של מעבר למקום חדש, מעבר שכרוך בשינוי מהותי ולעיתים בלתי הפיך של סגנון החיים המוכר, חשוב מבחינה נפשית ולעיתים אפילו גופנית.

בסקרים בלתי תלויים נמצא שאנשים שיכולים להישאר בסביבה הביתית ולא לעבור למקום אחר מרגישים טוב יותר ומוסרים על שביעות רצון גבוהה כאשר הם נהנים גם משירותים נלווים חשובים.

יש מי שדואג

חשוב להבין שמגורים בבית, בצורה של דיור מוגן בבית, לא רק מונעים מעבר לסביבה בלתי מוכרת, מלחיצה לעיתים. שירות של דיור מוגן בבית כולל מעטפת רחבה של שירותים שמאפשרים גם לשמור על רמת חיים גבוהה באמצעות סיוע וליווי מתמידים.

דיור מוגן בבית כולל מערך טכנולוגיה מתקדם של מוקד רפואה, אנשי קשר קבועים שערוכים לספק שירותי ייעוץ ותמיכה בכל צורך, לחצני מצוקה ושירותי הסעדה. מלבד ארוחות מוכנות מספקים עד הבית גם טכנאי תיקונים, אנשי ניקיון חרוצים ועוד. התחושה שיש מי שדואג ומלווה חשובה ומעצימה.

לא מרגישים לבד

מי שסבור שמגורים בדיור מוגן בבית פירושם וויתור על חיי חברה עשירים שניתן למצוא בבתי אבות רגילים איננו אלא טועה. מלבד האפשרות לפנות בכל בעיה או שאלה לנציג קבוע, במוקד טלפוני, מספקת חברת השירותים גם מגוון רחב של פעילויות שנעשות ביחד עם חברים וידידים.

  • בין היתר מדובר על פעילויות תרבות מגוונות, הרצאות, ימי עיון, קונצרטים.
  • בנוסף, מוצעות פעילויות של ריפוי בעיסוק, מלאכת יד, פעילויות ספורטיביות לשיפור הכוח וחיזוק הגוף.
  • כל זאת ועוד יותר, במסגרת חברתית קבועה, עם מדריכים ומלווים מנוסים.

שירות מושלם בעלות מופחתת

לסיום נציין דבר נוסף בעל חשיבות לא קטנה. שלא כמו בעבר, בתי דיור מוגן בימינו הם מוסדות שהכניסה אליהם כרוכה בעלות נכבדת ביותר, וזאת בלשון המעטה. עצם העובדה שמדובר על מעבר הכרוך בהשקעה כספית גדולה ולעיתים גם במכירת הדירה הקיימת הופכת אותו לצעד שאיננו הפיך.

בחירה באפשרות של דיור מוגן בבית מהווה שמירה על הקיים, בלי לנקוט בצעד דרסטי מבחינה כלכלית, רגשית ונפשית. אין מדובר רק בחיסכון כספי גרידא (דבר שבהחלט קיים), מדובר על קבלת החלטה שקל יותר לקחת וקל יותר לשנות.

למרות שעבור מי שכבר ניסה, לרוב מדובר על תוצאות משביעות רצון, במידה ורוצים להתחרט או לשנות דבר מה, אין הדבר כרוך בקשיים. לא קשיים מנהלתיים ולא קשיים כספיים או אחרים.

בכל זאת מעדיפים בית דיור מוגן?

ברחבי ישראל פזורים בתי דיור מוגן רבים – באתר 102 בתי דיור מוגן תוכלו למצוא את כל בתי הדיור המוגן בישראל בהתאם לדרישותיכם.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

מהו בין המצב המשפחתי של ההורה לבין הבחירה בדיור מוגן או בבית אבות?

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר