דף הבית » סוכרת בגיל הזהב

סוכרת בגיל הזהב

סוכרת היא מחלה רצינית, ממנה סובלים אנשים אשר רמת הסוכר בדם שלהם גבוהה מידי. המחלה עלולה להוביל לבעיות בריאותיות מסוכנות דוגמת התקף לב או שבץ מוחי. החדשות הטובות הן כי ניתן לשלוט בסוכרת ולמנוע סיבוכים.

מהי סוכרת?

הגוף הופך חלק מהמזונות שהוא מקבל לגלוקוז. אינסולין מסייע לגלוקוז לחדור אל התאים ולהשתמש בו לצורך אנרגיה. אדם הסובל מסוכרת, אינו מייצר די אינסולין, והגוף אינו משתמש בו באופן הנכון. במצב זה, מכיל הדם עודף גלוקוז. רופא המשפחה יפנה את המטפל אל אנדוקרינולוג, רופא המתמחה בטיפול בחולי סוכרת. עוד על סוגרת באתר myhealth

הגורמים לסוכרת בגיל הזהב

בקרב חולים בסוכרת בגיל הזהב, הבעיה העיקרית היא שהלבלב עלול להיכשל בתפקוד ייצור אינסולין בכמות הדרושה, מה שמוביל לקושי בעיבוד גלוקוז והגוף עלול אף להיות עמיד לאינסולין.

גם אם הגוף מייצר די גלוקוז, החולה חווה בעיות בניצול ההורמון באופן יעיל, ובכך נגרמת עלייה ברמת הסוכר בדם לאורך זמן ולהתרחשות סיבוכים דוגמת נוירופתיה ולחץ דם גבוה. גורם נוסף המשפיע על סוכרת בגיל מבוגר הוא עודף משקל.

תסמינים לסוכרת

לעיתים מבלבלים בני גיל הזהב את התסמינים עם התסמינים אחרים של הגיל ואינם יודעים כי הם סובלים למעשה מסוכרת. המבוגרים הנמצאים בסיכון לפיתוח המחלה הם בעיקר אנשים הסובלים מעודף משקל אשר אינם מקפידים על פעילות גופנית מספקת.

התסמינים הנפוצים המעידים על המחלה הם דרך כלל עייפות, צמא ורעב מוגברים, השתנה תכופה, דלקת עור, הרפאות איטית של חתכים וחבורות וראייה מטושטשת. יש לפנות להתייעצות רפואית מיידית אם המבוגר סובל מאחד או יותר מתסמינים אלו.

אבחון ובדיקות לסוכרת בגיל הזהב

הערכה רפואית המתבצעת באמצעות בדיקות דם, תגלה רמות מוגברות של סוכר בדם, המעידות על סוכרת. על פי רמת הסוכר הגבוהה בדם, כך נקבעים הסיבוכים.

סוכרת בגיל הזהב אינה ניתנת לטיפול מוחלט, אך קיימים צעדים בהם ניתן לנקוט על מנת להפחית את הסיכון להחמרת המצב או לשלוט ברמת הסוכר בדם. כלומר, שליטה ברמות הסוכר בדם בגיל הזהב היא מילת המפתח להתמודדות.

בנוסף, יבצע הרופא את הבדיקות הבאות:

  • מבחן גלוקוז אקראי בכל עת במהלך היום.
  • בדיקת רמות סוכר בצום של שמונה שעות לפחות.
  • בדיקה המבוצעת באמצעות צום של לילה, שתיית משקה ממותק, וצום נוסף של שעתיים.
  • בדיקת דם A1C אשר מצביעה על רמת הגלוקוז בשלושת החודשים האחרונים.

הרופא יעדיף לערוך את הבדיקות לסוכרת פעמיים, לפני שיקבע את האבחנה.

טיפול והתמודדות עם סוכרת בגיל הזהב

עם קביעת האבחנה, הרופא עשוי להמליץ על תרופות לסוכרת על מנת לסייע לבקרת רמות הגלוקוז בדם. הטיפול התרופתי מורכב מתרופות זמינות רבות, והרופא יתאים את הטיפול הטוב ביותר המבוסס על סוג הסוכרת ממנה סובל החולה.

לבני גיל הזהב מותאם טיפול רפואי תוך התחשבות במצבו הפיזי, תרופות אחרות אותן הוא נוטל ובעיות בריאות אחרות מהן הוא סובל הרחבה באתר tevalife

בנוסף, ניתן לשלוט בסוכרת תוך נקיטה במספר צעדים:

מעקב אחר רמות הגלוקוז – בני גיל הזהב עלולים לסבול מהיפוגליקמיה המתבטאת ברמות סוכר גבוהות מאוד או נמוכות מאוד, אשר עלולות להיות מסוכנות לבריאות. הרופא ינחה את החולה, או את האדם המטפל בו, כיצד לבדוק את רמות הגלוקוז בבית.

הקפדה על מזון בריא – יש ללמוד כיצד מזונות שונים משפיעים על רמות הסוכר. בני גיל הזהב אשר פיתחו סוכרת בעקבות משקל עודף, צריכים לצרוך מזונות דלים בשומן וסוכר.

פעילות גופנית – ככל שמאפשר מצבו הבריאותי של המבוגר, פעילות גופנית יומית עשויה לסייע בשיפור רמות הגלוקוז במיוחד בקרב אנשים מבוגרים הסובלים מסוכרת.

במקרים מסוימים, יפנה הרופא את בן גיל הזהב לרופאים אחרים אשר יסייעו לו להתמודד ולטפל בחלק מהבעיות הנוספות אשר נגרמו כתוצאה ממחלת הסוכרת. יתכן שיהיה צורך בבדיקות אחרות לאיתור מצבים אחרים שנגרמו בעקבות המחלה, כגון כאבי גב וצוואר.

ראו גם:
פסיכוגריאטר
אינסומניה

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר