דף הבית » סיעוד » עובד זר סיעודי

עובד זר סיעודי

עובדים זרים סיעודיים מגיעים לישראל ממדינות כמו הונגריה, רומניה, תאילנד, הודו, נפאל ופיליפינים. הם מגיעים לשם טיפול סיעודי בקשישים שזקוקים לעזרה צמודה או באנשים סיעודיים. קיימת אפשרות בחירה של המטפל באופן אישי- לפי המנטליות והשפה.

חברות סיעוד

בתקופתנו ישנן חברות סיעוד רבות בארץ אשר הוקמו בעקבות ריבוי מקרי הצורך בעובדים זרים סיעודיים. החברות מספקות לאנשים החולים שירותי עזר, עובדים זרים ושירותי סיעוד מגוונים אחרים במסגרת של חוק הסיעוד.

בכדי להעסיק עובד זר סיעודי, על האדם הסיעודי לקבל היתר העסקת עובד זר ולקבל את האישור לגמלת סיעוד מהמוסד לביטוח לאומי. לאחר כל התהליך, האדם הסיעודי יכול לפנות אל חברות הסיעוד השונות ולקבל את שירותיו של עובד זר לסיעוד, אשר יגיע אליו באמצעותן.

חברות הסיעוד מחויבות, על פי החוק, לפעול באישורו של התמ"ת. החברות צריכות לעמוד בכללי איכות מחמירים וקפדניים ביותר, והן נמצאות תחת פיקוח מתמיד. כל התנאים האלה נקבעים בעת קבלת הרישיון לעבוד בתחום זה. בכל חברת סיעוד חייבת להיות עובדת סוציאלית מוסמכת בתחום הסיעוד, אשר תפקח על פעולתה.

כל חברת סיעוד צריכה להדריך את העובדים הזרים הסיעודיים בטרם ייכנסו לתפקיד- עבודה אצל אדם סיעודי. במקרים בהם לא נמצאת התאמה בין העובד הזר הסיעודי לבין המעסיק שלו, קרי האדם הסיעודי, חברת הסיעוד מחויבת לתת מענה מידי לאדם הסיעודי ולדאוג למחליף.

שכר של עובר זר סיעודי

משכורתו של עובד זר סיעודי מושפעת משני גורמים: האחד מחוקיה הכלליים של המדינה, והשני מחוקים שונים אשר חלים על העובדים הזרים לסיעוד בעצמם. כיום, עובד זר סיעודי מקבל שכר מינימום אשר קבוע בחוק המדינה, קרי 3,850 שקלים, כאשר מתוך סכום זה מפחיתים לו את סכום ההוצאות שהוא יוצר בגין עצמו- אש"ל, הוצאות הדיור אצל האדם הסיעודי, ארנונה ועוד, כך שהשכר הופך להיות 3,300 שקלים נטו.

במקרים בהם עובד זר סיעודי מועסק בבית האדם הסיעודי ביום השביעי בשבוע (במקום לעבוד שישה ימים), הוא יקבל 231 שקלים מינימום עבור אותו יום.

עובד זר סיעודי זכאי ליהנות מאותם תנאים סוציאליים להם זכאי כל תושב ישראלי, קרי ימי חג, דמי הבראה וחופשה שנתית, והם יחושבו על פי משכורתו ההתחלתית לפני ההפחתה, כלומר לפי סכום של 3,850 שקלים. במקרים בהם האדם הסיעודי (המעסיק) או משפחתו מפטרים את העובד הזר הסיעודי, חייבים הם לשלם לו פיצויים. במקרים בהם עובד זר סיעודי מתפטר מרצונו, הוא לא זכאי לקבלת פיצויים.

סיוע במימון עובד זר סיעודי

  • במקרים בהן האדם הסיעודי מקבל גמלת סיעוד מן הביטוח הלאומי, הוא מקבל מספר שעות שבועיות עבור עזרה סיעודית, אותן הוא יכול להמיר בכסף עבור תשלום חלק מהשכר של עובד זר סיעודי.
  • במקרים בהם האדם הסיעודי מבוטח באחת מפוליסות ביטוח סיעודי– בחברות ביטוח פרטיות ובביטוחים של קופות חולים, הוא זכאי לקבל סכום כסף חודשי, בהתאם לתנאי הפוליסה.
  • במקרים בהם האדם הסיעודי הוא ניצול שואה, הוא יכול לפנות לקרנות שונות לעזרה לניצולי שואה, כגון "הקרן לנפגעי השואה", ולבקש עזרה במימון השכר של עובד זר סיעודי.
  • בישראל קיימות כמה קרנות ועמותות הפועלות באופן פרטי ומסייעות במימון שכרו של העובד לאנשים סיעודיים חסרי יכולת כלכלית, המגיעים מהמעמד הסוציו-אקונומי הנמוך.
  • כאשר אדם סיעודי מוכר כנכה צה"ל או שהוא זכאי להטבות ממשרד הביטחון, הוא יוכל לקבל עזרה במימון משכורת של עובד זר סיעודי על פי הסדרים קבועים מראש.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר