דף הבית » בית אבות בית אחווה – עוספיה

בית אבות בית אחווה – עוספיה

בית אבות בית אחווהבית האבות בית אחווה ממוקם במועצה המקומית עוספיה שבמחוז חיפה. הוא פועל החל משנת 1973, ומנוהל באופן עצמאי. מוסד זה מחזיק ברישיון פעילות מלא מטעמו של משרד הרווחה, ועומד תחת פיקוח שלו בכל רגע נתון.

בית האבות בית אחווה הוא מוסד גריאטרי אינטימי באופן יחסי, שעה שאוכלוסיית הדיירים המקסימלית שלו היא 25. המקום המיועד לקשישים עצמאיים או תשושים, המעוניינים במסגרת תומכת ובטוחה, כמו גם בחברה נעימה.

מצד שני, יש לתת את הדעת על כך שאין המדובר הוא במוסד גריאטרי במלוא מובן המילה, כך שסל השירותים הסיעודיים בו, גם אם קיים במידה מסוימת, אינו המקיף ביותר שניתן למצוא. המקום, כתוצאה מכך, לא נועד לקלוט בתוכו חולים סיעודיים מורכבים, או כאלה הסובלים ממחלות נפש.

דיירי בית אחווה מוצאים את מקומם בחדרים, הכוללים בתוכם מנגנון קריאת מצוקה, אותו הם יכולים להפעיל בשעת חירום. השהות במקום כוללת מספר ארוחות חמות מדי יום ביומו, אשר הרכבן נועד להתאים לצרכים התזונתיים המאפיינים את בני גיל הזהב. השהות במקום אפשרית לתקופות ארוכות או קצרות (נופשון). חשוב לציין שעבור קשישים שאינם מתגוררים במוסד, אלא בסמוך לו, קיימת אפשרות להזמין שירותי עזרה ביתית.

בבית אחווה עומדת לרשותם של הדיירים מרפאה, בה הם עוברים טיפולים מונעים, ביקורות תקופתיות ואבחונים מקיפים. טיפולי פיזיותרפיה מוצעים על ידי מומחים בתחום, ומסייעים לקשישים רבים. מסגרת אחרת היא זו של הריפוי בעיסוק, באמצעותה לוקחים חלק הדיירים בפעילויות שונות, המעבירות את זמנם ומאפשרות להם לשמור על מרצם.

דיירי בית אחווה עומדים תחת טיפולם של עובדים סוציאליים. אלה מסייעים להם, בין השאר, בהתנהלות אל מול מוסדות חיצוניים הרלוונטיים בשלב הנוכחי של חייהם, וכן עומדים בקשר ישיר עם בני משפחותיהם של הדיירים.

דגש חשוב בבית אחווה מושם על שעות הפנאי של הקשישים, וזאת על מנת להפוך אותן למגוונות ככל האפשר. לרשות הקשישים עומד מועדון, בו מבוצעת פעילות חברתית מסוגים שונים, כמו גם פינת חי. הם יכולים לקחת חלק בשיעורי התעמלות, החיוניים גם הם בשלב זה של חייהם. מפעם לפעם, יוצאים הקשישים לטיולים משותפים, באזור הצפון אך גם בכל רחבי מדינת ישראל.

צוות בית אחווה כולל בתוכו בעלי מקצוע שונים, אשר אמונים על סיוע לאוכלוסיה הגריאטרית: רופא כללי, אחים ואחיות, עובדים סוציאליים, פיזיותרפיסטים, עובדים כלליים, אנשי משק ומנהלה ועוד. אל המקום מגיעים באופן תדיר מתנדבים, אשר מסייעים לקשישים להתנהל, ואף מהווים עבורם חברה נעימה.

הפנייה למקום נעשית באופן פרטי, או דרך המחלקה לשירותים חברתיים של משרד הרווחה. מעבר להימצאות מקום פנוי במוסד ברגע נתון, הקבלה מותנית בהנפקת של דו"ח סוציאלי ואישור רפואי, המפרטים את דרגת התפקוד של הקשיש.

חשוב לציין שמרבית הדיירים של בית אחווה משתייכים לאוכלוסיה הנוצרית.

כתובת המקום: ת.ד 10, עוספיה.


הצג מפה גדולה יותר

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר