דף הבית » בית גניה גני יעלים – באר שבע

בית גניה גני יעלים – באר שבע

גני יעלים - באר שבעבשנת 1993, הוקם בלב באר שבע מוסד דיור מיוחד לבני גיל הזהב. "בית גניה"- גני יעלים משמש מאז ועד היום כמקום המשלב דיור מוגן, דיור מוגן תומך וכן מחלקה סיעודית.

זהו אחד ממוסדות הדיור המוגן הוותיקים ביותר בבירת הנגב, וכזה המציע שלל שירותים חשובים לאוכלוסייה המבוגרת.

למעשה, המדובר הוא באחד המוסדות המפוארים בארץ, כפי שתעיד הכרתו כ"בית הגיל השלישי היפה בארץ".

אוכלוסיית הדיירים

בית גניה גני יעלים ממוקם לו במרכזה של שכונה ה' בבאר שבע, והוא סמוך לאתרים מרכזיים דוגמת קופת חולים, שירותי בנק ודואר, מסופי תחבורה ציבורית ועוד. כל אחת מדירות המוסד נחשבת לרחבה בכל קנה מידה, ובתוכה ניתן למצוא פינת אוכל מאובזרת, מטבח, סלון, חדר אמבטיה, מרפסת ועוד. לדיירים, אשר מספרם מגיע לכ-300, ניתנים שירותי כביסה וניקיון במסגרת השירות.

ניתן לחלק את המקום לשלוש מחלקות עיקריות. מחלקת הדיור המוגן מורכבת מקשישים אשר אינם זקוקים לסיוע סיעודי או להשגחה צמודה מועטה, אבל בהחלט רוצים לשמור על איכות חיים גבוהה בשלב זה של חייהם. מסגרת הדיור המוגן התומך, המאפיינת אף היא את מוסד זה, כוללת את אותה איכות חיים- ויחד איתה גם השגחה רפואית ומעקב, ארוחות מסודרות מדי יום, פעילויות העשרה ועוד.

לבסוף, כולל גני יעלים גם מחלקה סיעודית, שאחת ההתמחויות שלה היא מתן מענה מלא לחולי סוכרת, בפיקוחו המלא של משרד הבריאות. כאן, נתונים הדיירים לטיפול אישי של הצוות המסור של המקום, מתוך דאגה לצרכים ולקשיים שבוודאי מאפיינים אותם.

שירותי המקום

בגני יעלים ניתנים לדיירים שורה של שירותים, הנוגעים לצרכים של בני גיל הזהב. הם נתונים כל העת תחת השגחה רפואית צמודה, מקבלים עזרה סוציאלית ונהנים מארוחות המותאמות לכל אחד מהם באופן אישי (על ידי דיאטנית מוסמכת). כמו כן, במקום ניתנים טיפולים אלטרנטיביים יותר, דוגמת פיזיותרפיה או ריפוי בעיסוק.

דגש רב בגני יעלים ניתן גם לשעות הפנאי של הדיירים, והניסיון הוא להפוך אותם לעשירים ככל האפשר. לדיירים ניתנים שירותי קוסמטיקה וטיפוח בכל העת, והם עוברים שלל פעילויות תרבותיות. הדיירים יוצאים לטיולים בכל רחבי הארץ, שומעים הרצאות בנושאים מגוונים, משתתפים בערבי שירה במקום וכן הלאה. כמו כן, באפשרות כל אחד מהדיירים להירשם לאחד מהחוגים המוצעים מפעם לפעם.

בנוסף, לרשות הדיירים עומד חדר כושר מאובזר, באמצעותו יכולים הם לשמור על מרצם, וכן בית כנסת ומועדון מרווחים.

הצוות המקצועי הפועל במקום

צוות גני יעלה מורכב מבעלי מקצוע רבים, אשר מתמחים בעבודה עם האוכלוסייה המבוגרת יותר. ביניהם, ניתן למנות את הרופא, האחים והאחיות, המטפלים האישיים, העובדים הסוציאליים ועוד. דגש רב ניתן במקום על הענקת יחס חם ואישי לכל דייר ודייר, בהתאם לצרכים שלו. המקום פועל בפיקוח וברישיון של משרדי הבריאות והרווחה.

כתובת: העליה 1, פינת שדרות יעלים. שכונה ה', באר-שבע


הצג מפה גדולה יותר

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר