דף הבית » בית הדקל – קיבוץ אפק

בית הדקל – קיבוץ אפק

בית הדקל – קיבוץ אפקקיבוץ אפק ממוקם בצפון ישראל, בין שפרעם לחיפה, ומאופיין באוכלוסייה קרובה ואינטימית, שגודלה אינו עולה על 500 תושבים. עבור המבוגרים שבהם (ולעיתים גם תושבי היישובים הסמוכים), פועל לו כבר שנים מספר המוסד הסיעודי בית הדקל. ההיסטוריה של בית הדקל מתחילה ב-1991, שעה שהוקם על ידי התנועה הקיבוצית. מאז ועד היום מהווה המקום מסגרת חמה לקשישים רבים במסגרת היותו בית אבות סיעודי, וכן מטפל בהיבטים הרפואיים של הזקנה: בין אם בתחום הגריאטרי ובין אם באמצעות ענפי רפואה שונים, דוגמת פיזיותרפיה.

ברמה הכללית, קבוצת הזכאות של בית אבות זה היא קשישים סיעודיים, כשכמות הדיירים המצומצמת באופן יחסי (16) מבטיחה קרבה ואינטימיות. הדיור נעשה בחדרים נוחים, הניתנים לבחירה על ידי הקשיש. במסגרת השהות במקום, ניתנות לו ארוחות וכן שירותי כביסה ונקיון. הקשישים זוכים במסגרת שהותם במקום לא רק לסיוע סיעודי על ידי המטפלים הפועלים במקום, אלא גם לטיפולים רפואיים, שירות סוציאלי וייעוץ בנושאים רבים.

חשיבות רבה בבית הדקל ניתנת לאיכות החיים של הקשיש, כשפעולות חברתיות רבות מנסות להפוך אותו לנעים ולמגוון הרבה יותר. במסגרת זו, ניתן למנות את החוגים, הסדנאות וההרצאות המאורגנות לדיירים, וכן את המספרה ובית הכנסת הפועלים שם בדרך קבע.

צוות המקום כולל רופאים, אחיות, מטפלים סיעודיים, פיזיותרפיסטים, עובדים סוציאליים ועוד. כל הפעילות של מוסד סיעודי זה, נעשית ברישוי מלא של משרד הבריאות, ובפיקוחו המלא.

כתובת המקום: קיבוץ אפק, 30042


הצג מפה גדולה יותר

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר