דף הבית » סיעוד » בית חולים סיעודי

בית חולים סיעודי

הגיל והזקנה מביאים איתם מחלות ותשישות, אשר לעיתים, אינן מאפשרות לקשיש לחיות את חייו ללא עזרה ותמיכה. קשיש אשר נמצא במצב סיעודי, אם לאחר שיקום מניתוח או בשל מחלה או הזקנה, אינו מסוגל להתנהל לבדו בשגרת היום יום ואינו מסוגל לדאוג לעצמו. על מנת להקל על הקשיש את שגרת היום יום ולהטיב עם מצבו, הוקמו בתי חולים סיעודיים, אשר עיקר התמחותם הוא בשיקום ודאגה לקשישים אשר זקוקים לעזרה רפואית ויומיומית צמודה.

מוסד סיעודי

בית חולים סיעודי נותן מענה לקשישים, אשר בשל מצבם הרפואי או בשל הזקנה זקוקים לעזרה רפואית והשגחה צמודה. השהות בבית חולים סיעודי יכולה להיות לזמן קצר בעת שיקום ממחלה או מניתוח והיא יכולה להיות לזמן ארוך כאשר מדובר בתשושי נפש, בחולים במחלות כרוניות או באלו אשר אינם מסוגלים להתנהל לבדם בשגרת היום יום.

מידע על כל בתי החולים בארץ: בית חולים

בבית החולים הסיעודי נמצא צוות של רופאים ואחיות אשר ההתמחות שלהם הוא בסיעוד. השירותים שניתנים בבית חולים סיעודי שונים מהשירותים אשר ניתנים בבית חולים רגיל. בבית החולים הסיעודי יזכו המטופלים לעזרה באכילה, רחצה, לבישת בגדים והליכה.

כל קשיש בבית חולים סיעודי מקבל טיפול סיעודי למצבו הרפואי והנפשי, בין אם מדובר בטיפול תרופתי, שיקום, פיזיותרפיה, טיפולים פסיכיאטריים וסוציאליים.

השירותים הניתנים בבית חולים סיעודי

כאמור, בית החולים הסיעודי ערוך לתת מענה במגוון רחב של תחומים סיעודיים על מנת להקל ולשקם את מצבם של הקשישים ולעזור להם בשגרת היום יום. בין מגוון השירותים אשר ניתנים בבית חולים סיעודי ניתן למצוא:

  • השגחה רפואית על ידי רופאים המתמחים בתחום הסיעודי
  • טיפול אישי על ידי אחיות ועובדים סיעודיים
  • פיזיותרפיה לשיקום קשישים לאחר מחלה ממושכת או ניתוח
  • ריפוי בעיסוק במטרה להשאיר את הראש צלול וחלק את כישורי הגוף
  • פעילות חברתית
  • טיפול סוציאלי כולל
  • טיפולים פסיכולוגיים ופסיכיאטריים

עלות האשפוז בבית חולים סיעודי

לרוב, את השהות בבית חולים סיעודי, משלמות קופות החולים וזאת באם ישנה זכאות  לשיקום והחלמה לאחר ניתוח או אשפוז קשישים. קשיש אשר מאושפז בבית חולים סיעודי לא למטרות החלמה, אלא בשל מצבו הפיזי, ישלם על כך באופן פרטי או על ידי סיוע ממשרד הבריאות – במידה וזכאי.

עלויות האשפוז בבתי חולים סיעודיים עשויות לנוע בין 7,000 שקלים לחודש ועד ל 15,000 אלף שקלים בחודש, בהתאם לסוג בית החולים הסיעודי ולשירותים אשר ניתנים במקום. לעיתים, באם יש ביטוח סיעודי מורחב, כדאי להפעיל אותו על מנת לכסות חלק מעלויות האשפוז הגבוהות.

על אף העובדה כי לבית חולים סיעודיים יצא שם לא כל כך טוב, חשוב מאוד להדגיש, כי בתי החולים הסיעודיים בישראל כפופים למשרד הבריאות, אשר שם דגש על הצוות הרפואי, איכות הדיור והטיב.

בתי החולים הסיעודיים הפועלים בישראל מתוקף רישיונו של משרד הבריאות מעניקים שירות מקצועי והולם עבור קשישים הזקוקים לעזרה סיעודית קצרת מועד או ארוכת טווח. בטרם נרשמים לבית חולים סיעודי כזה או אחר חשוב מאוד לבדוק מה הם השירותים אשר ניתנים במקום, מאחר ויש בתי חולים סיעודיים המתמתחים בתחומים מסוימים יותר מאשר אחרים.

בדקו האם בית החולים הסיעודי קרוב למקום המגורים, מה איכות הצוות המקצועי במקום, מהם פעילויות הפנאי במקום ואיזה שירותים וליווי ניתנים לקשיש.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר