דף הבית » בית אבות למבוגרים עצמאיים

בית אבות למבוגרים עצמאיים

קשישים ובני גיל הזהב יכולים להגיע כיום לגילאים מבוגרים במצב גופני טוב למדי. הם נקראים "קשישים עצמאיים", ונבדלים מקשישים שאינם מסוגלים לתפקד באורח חיים רגיל. עבור עצמאים קיימת אפשרות לעבור למגורים בבית אבות לעצמאיים.

במה הוא שונה ממוסדות סיעודיים או מבתי אבות אחרים? אילו שירותים מספק בית אבות מסוג זה? מהם המחירים שניתן לצפות להם?

בית אבות לעצמאיים – סוגי שירותים

סוגי השירותים הניתנים בבתי אבות לעצמאיים מגוונים למדי, אך חשוב להבין לא רק מה ניתן אלא גם מה לא ניתן. בבית אבות מסוג זה לא ניתן שירות צמוד של מטפל או מטפלת שכן נקודת ההנחה היא שהקשישים הינם דיירים שיכולים לאכול באופן עצמאי, להתלבש, ללכת בלא עזרה, להשתתף בחוגים ופעילויות וכן הלאה. בין השירותים העיקריים שיציעו בתי אבות כאלה ניתן למצוא:

פעילויות פנאי וחוגים – ניתן להשתתף בסוגים שונים של חוגים, לקחת חלק בהרצאות, לעתים גם טיולים. חוגים מקובלים כוללים למשל לימודי שפות, מלאכת יד, ציור. לפעמים מוצעים גם קורסים בהכרת המחשב, גלישה באינטרנט, שיעורי אקטואליה, מסורת. מקובל מאוד לקיים ימי הולדת וחגיגות לקראת החגים.

ארוחות חמות – בלא מעט בתי אבות לעצמאיים ניתן להתגורר בחדרים שכוללים מטבחון מאובזר או מטבח של ממש. יחד עם זאת, במקביל יש גם חדר אוכל משותף, שבו ניתן ליהנות מאוכל חם, מבושל וביתי. יש גם אפשרות לקבל מנות מיוחדות למשל דלות בנתרן, מזון דל שומן וכדומה.

פעילות גופנית – בתי אבות לקשישים עצמאיים יציעו מגוון פעילויות גופניות, בדרך כלל בקבוצה. בחלק מבתי האבות יש גם מגרשי ספורט ויש גם כאלה עם בריכה, חדר כושר ואפילו ספא.

תחזוקה וניקיון – ניתן להזמין שירותי ניקיון ותחזוקה לחדרים וכן גם כביסה.

בנוסף לכל האמור לעיל, בבתי אבות יש פינות ישיבה, חצר נאה, הרצאות ופעילות עם מתנדבים, שירות הסעות למרכז העיר (לצורך סידורים או בילויים), אבטחה, לובי, חלוקת דואר, מרפאה. לעתים השירות כולל גם הגעה של סניף בנק נייד.

בתי אבות לעצמאיים מציעים סוגי חדרים שונים לבחירה

יש בתי אבות ובהם החדרים משותפים לשניים או לשלושה דיירים. יש בתי אבות שבהם ניתן להתגורר ביחידת דיור פרטית או לחלופין – זוגית (לבעל ואישה או זוג המקיים משק בית משותף).

יחידת דיור יכולה להיות בגדול של חדר וחצי, שני חדרים ולעתים גם שלושה. בבתי אבות יוקרתיים יש אפשרות אפילו לדירת גן ולעתים ליחידת דיור הדומה לבית פרטי צמוד קרקע.

אפשרויות ומחירים

בית אבות יכול להיות מוסד ממשלתי, שבו מתגוררים זכאים במחירים מסובסדים. מצד שני, בית אבות לעצמאיים יכול להיות גם דומה במהותו לדיור מוגן, באיכות שיכולה להגיע עד לרמה של מלון יוקרתי.

כשמדובר בבית אבות לאוכלוסייה של זכאים בסבסוד מלא או כמעט מלא, המחיר לדייר יהיה נמוך למדי ולעתים גם סמלי. אפשרויות המימון לבית אבות כזה יכולה להגיע מטעם משרד הרווחה או משרד הקליטה (לעולים חדשים).

בתי אבות יוקרתיים יותר גובים מחיר בהתאם לשוק החופשי – לפי חוקי היצע וביקוש וכמובן על פי סוגי החדרים, גודלם ואופי השירותים שמקבלים.

מסלולי תשלומים – חלק מבתי האבות גובים מחיר שמתחיל בחמשת אלפים עד ששת אלפים שקלים לחודש. יש בתי אבות הגורים מחיר הכפול מכך ויש גם בתי אבות יוקרתיים שגובים מחיר משולש ואף יותר. ראוי לציין שעבור שירותים מסוימים יידרש תשלום נפרד (למשל – תוספת עבור שירותי כביסה או טיולים, למשל).

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר