דף הבית » דיור מוגן בתל אביב

דיור מוגן בתל אביב

דיור מוגן בתל אביב: לגור בעיר הגדולה

דיור מוגן הוא פתרון דיור מצוין לבני גיל הזהב שמיועד לקשישים שלא זקוקים לעזרה בפעולות היומיות הבסיסיות ושאינם סובלים מקשיים קוגניטיביים. משפחות רבות בוחרות במסגרת של דיור מוגן בתל אביב הודות לגישה הנוחה בכל אמצעי תחבורה, וההרגשה של ההורים שגם בשלב מתקדם זה של חייהם הם עדיין מלאי מרץ ומעוניינים בסגנון החיים של העיר הגדולה.

בניגוד לבתי אבות או מוסדות סיעודיים, בתי דיור מוגן בתל אביב לא מנוהלים על פי לוח זמנים כלשהו כמו זמני ארוחות או מה יהיה בכל ארוחה, והדיירים הם אלה שמחליטים על אורח החיים שלהם ואיך תיראה שגרת היום-יום. מצד אחד דיירי בתי דיור מוגן יכולים להיכנס ולצאת מהבניין באופן חופשי ולהזמין אורחים כאוות נפשם, מצד שני בכניסה לבניינים מוצבים שומרים שדואגים לכך שלמתחם לא ייכנסו אנשים שלא מורשים לכך או מבקרים שלא הוזמנו. 

להישאר בבית או לעבור לדיור מוגן?

ההחלטה של אדם מבוגר ובני משפחתו לעבור להתגורר במתחם דיור מוגן היא החלטה אישית שתלויה במגוון גורמים, ובהם גם היכולת הכלכלית לשלם את עלות השהות. בתי דיור מוגן רבים מציעים תנאי מגורים בתנאי בית מלון באופן שמספק לקשיש תחושת נופש בלתי נגמר, עם דירות מרווחות במגוון גדלים, מסעדות ובתי קפה במתחם, חדר כושר ובריכה, שירותים רפואיים ופרא-רפואיים, ופעילויות חברתיות ומעשירות לשעות הפנאי. בניגוד למגורים בבית, בדיור מוגן תמיד יהיו פעילויות ומפגשים שיעלימו את אחת הבעיות הגדולות ביותר בגיל השלישי – הבדידות. כדי להצליח לפנות לכמה שיותר משפחות, בתים רבים מציעים מגוון מסלולי תשלום ממש כמעט בהתאמה אישית. 

אפשרויות דיור מוגן בתל אביב

אחוזת צהלה – סשה ארגוב 18: אחוזת צהלה היא הבית התל אביבי מקבוצת אחוזות רובינשטיין. האחוזה שוכנת בשכונת צהלה היוקרתית של תל אביב, כשמרכז העיר השוקקת נמצא במרחק נסיעה קצרה. באחוזה מתחם קאנטרי וספורט יוקרתי, בריכה מחוממת, אולמות יצירה ותרבות, ספרייה, אולם הרצאות, ודירות מרווחות בנות 2 חדרים, 3 חדרים, ופנטהאוזים. במתחם גם בית החלמה סיעודי.

בית בלב תל אביב – בית אל 34: הבית מקבוצת מכבי שוכן בליבו של פארק ירוק בצפון תל אביב, ומציע לדייריו דירות במבחר גדלים החל מסטודיו ועד שלושה חדרים. בכל הדירות מרפסת שצופה לפארק וניתן לקבלן כפי שהן או לאחר שינויים בהתאם להעדפות אישיות. במתחם תמצאו מסעדת שף, בית קפה, חדר כושר מאובזר, ספרייה, גישה לבריכה סמוכה, חדרי ברידג׳, ושירותים שונים כמו כביסה, ניקיון, אחזקה, וכמובן שירותים רפואיים. במתחם פועלת גם מחלקה סיעודית לזקוקים לכך. 

בית גיל הזהב – משה דיין 66 פינת לה גווארדיה: בבית גיל הזהב שוכנות 300 יחידות דיור בגדלים שונים ושטחי ציבור שמשרתים את הדיירים. במקום פועלים בין היתר מועדון, ספרייה חדישה, אולם קולנוע, חדר מחשבים, חדרי חוגים והרצאות, מכון כושר ומרפסת גן ירוקה. 

בית שלום – שי״ר 2:  אם הדגשנו שבבתי דיור מוגן ניתן לנהל אורח חיים לפי השקפת עולמכם, בית שלום תל אביב מיועד לאנשים ששומרים על אורח חיים דתי מהציבור הדתי-לאומי. הבית ממוקם סמוך לים ולרחוב דיזנגוף המרכזי, יש בו שלל חנויות, סופרמרקטים ובתי מרקחת, בתי קפה ומסעדות, וזה עוד מבלי להזכיר את את כל מה שיש למרכז תל אביב להציע. 

ג׳ני ברויאר – מרגולין 4: גם הבית הזה מיועד לציבור הדתי לאומי והוא שוכן בשכונת יד אליהו. ניתן לבחור בין דירת חדר ליחיד או דירת חדר וחצי ושני חדרים לזוגות שמתגוררים יחד. לפני כניסת דיירים חדשים הדירה עוברת שיפוץ והתאמה, ובנוסף במקום יש מחלקה לדיור תומך. במתחם תמצאו גם חצר גדולה, מרפסת גג, מעליות שבת, בית כנסת, ספרייה גדולה, חדר מחשבים, חדר טיפוח ויופי, מרפאה, חדרי חוגים והרצאות, וכמובן מטבח כשר. 

משען אפקה – שלונסקי 6: בית הדיור המוגן הזה שוכן בסביבה ירוקה ושקטה בשכונה יוקרתית בצפון של תל אביב. בבית 224 דירות מרווחות ומאובזרות ברמה גבוהה, מדירת סטודיו ועד שלושה חדרים. הבית מציע מגוון רחב של פעילויות חברה, תרבות ופנאי, שירותים רפואיים, וכן מחלקה סיעודית ומחלקה לתשושי נפש עבור דיירים שכבר לא יכולים לשמור על עצמאותם. 

משען נאות אביבים – ברודצקי 68: הבית ממוקם בשכונה הצפונית של תל אביב ויש בו דירות מחדר אחד ועד שלושה חדרים, וכן דירות פנטהאוז 2.5 חדרים. הדירות מעוצבות ומאובזרות ובמקום פועלת גם מחלקה סיעודית בפיקוח משרד הבריאות. ליד הבית שוכן פארק ציורי, קניון רמת אביב, מוזיאונים, וקווי תחבורה שמאפשרים ניידות גבוהה וביקורים רבים מהילדים והנכדים. 

משען פיכמן – פיכמן 4 רמת אביב: עוד אפשרות טובה לאנשים שמחפשים דיור מוגן בתל אביב הוא מתחם פיכמן שכולל חמישה בניינים ומרחב ירוק, רגוע, ושליו. במרחק קצר תמצאו את קניון רמת אביב, מוזיאון בית העם היהודי (לשעבר בית התפוצות), מוזיאון הארץ, מרכז הספורט של אוניברסיטת תל אביב, וגישה נוחה למרכז העיר השוקק. המקום מתאים במיוחד לדיירי רמת אביב שמעוניינים להמשיך לגור בסביבה המוכרת עם כל היתרונות של מסגרת דיור מוגן.

עד 120 תל אביב – ראול ולנברג 32 רמת החייל: בצפון השקט של תל אביב תמצאו את בית הדיור המוגן עד 120 תל אביב, סמוך למרכזי בילוי, פארק הירקון, וקניון איילון. סביבת המגורים יוקרתית ובטוחה, בבניין בן 7 קומות עם חמש מעליות כולל מעלית שבת.  מגורים יוקרתית, נעימה ובטוחה עם שירותים ופעילויות ברמה גבוהה מאוד. המתקנים והשירותים כוללים מסעדה וקפיטריה כשרות, אולם ברידג', אולם אירועים, אולם תיאטרון, חדרי חוגים, חדר מחשב, ספרייה, אולם ספורט וכושר, בריכת שחייה וספא, מרפאה, מכון פיזיותרפיה, וגינות יפות ומטופחות. במקום פועלת מחלקה סיעודית לדיירים זמניים או קבועים. 

פאלאס תל אביב – ויצמן 18: במרכז ויצמן בצפון הישן של תל אביב פועל דיור מוגן פאלאס. המקום שוכן ליד בית החולים איכילוב וסמוך למוקדי בילוי ותרבות עירוניים רבים. הדיירים יכולים לבחור בין דירות בגדלים של שניים עד שלושה חדרים, והן מרווחות ומאובזרות. השטחים הציבוריים והמתקנים כוללים חדר אוכל, בית קפה, מסעדה, בר, מועדון בריאות, חדר כושר, ספא, בריכת שחייה, אולם חוגים והתעמלות, ועוד. 

איך בוחרים את המקום הנכון עבור ההורים שלי?

דיור מוגן בתל אביב הוא פתרון אידאלי עבור קשישים שכבר מתגוררים בתל אביב או בערים הסמוכות ומעוניינים להישאר בסביבה המוכרת והתוססת של בירת התרבות של ישראל. יש מגוון אפשרויות שמתאימות לכל סגנון חיים – חילונים, דתיים, שוחרי תרבות, וכאלה שעדיין מבלים בכל גיל. 

כדי להגיע לבחירה הנכונה עבורכם כדאי לבדוק אילו דירות קיימות בכל בית דיור מוגן, מה הן הפעילויות החברתיות ופעילויות ההעשרה שניתנות במקום, נוחות התחבורה הציבורית, ההגעה, או החנייה עבור ביקורי ילדים ונכדים, רמת השירותים והתשתיות, איזו אוכלוסייה גרה במקום, אילו שירותי רפואה, האם קיימות מסגרות של דיור תומך או מחלקות סיעודיות למקרה שכבר לא ניתן לשמור על שגרת חיים עצמאית, וגם העלות הכלכלית ואפשרויות המימון. אל תוותרו על ביקור במקום כדי להתרשם בעיניים ולחוש את האווירה. התאמה נכונה בין ההורים שלכם לבין המקום תאפשר איכות חיים שתצדיק את המושג גיל הזהב. 

שם הביתכתובת
משען נאות אביבים   ברודצקי 68, רמת אביב תל אביב יפו
בית בלב תל אביב   בית אל 34 תל אביב יפו
אחוזת צהלה   סשה ארגוב 18 תל אביב יפו
עד 120 תל אביב   ראול ולנברג 32, רמת החייל תל אביב יפו
משען אפקה   שלונסקי 6 תל אביב יפו
בית גיל הזהב   משה דיין 66 פינת לה גארדיה תל אביב יפו
ג'ני ברויאר   מרגולין 4 תל אביב יפו
משען פיכמן   רמת אביב, פיכמן 4 תל אביב יפו
בית שלום   שי"ר 2 תל אביב יפו
פאלאס תל אביב   וייצמן 18 תל אביב יפו

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר