דף הבית » בית אבות בית שבדיה (בית סקנדינביה) – באר שבע

בית אבות בית שבדיה (בית סקנדינביה) – באר שבע

בית שבדיהבית האבות בית שבדיה (בית סקנדיבניה) הוקם בבאר שבע בשנת 1996, והוא נחשב למוסד מוביל מסוגו באזור הדרום. זהו מוסד אינטימי באופן יחסי, אשר נועד לכ-20 קשישים, עצמאיים ותשושים כאחד. המקום פועל ברישיון מלא של משרד הבריאות ומשרד העבודה, ועומד תחת פיקוחם של אלה כל העת.

המקום מציע שורה ארוכה של שירותים לאוכלוסיה המבוגרת הנכנסת לשעריו. לכל דייר מוצמדת תוכנית טיפולים אישית, על פי צרכיו וקצב התקדמותו. בפן הרפואי, מתבצע במקום מעקב רפואי/מונע על כל דייר, וכן ניתן לו טיפול תרופתי, על פי צרכיו המשתנים. מסגרת אחרת של טיפולים היא טיפולים פיזיותרפיים, אשר נעשים על ידי מומחים בתחום, וניתנים ללא תוספת תשלום לדיירים (במידת הצורך).

היות ואין מדובר במוסד סיעודי גריאטרי במלוא מובן המילה, הדיירים זוכים לעצמאות מסוימת, ואינם בהכרח נתונים תחת טיפול אישי כל שעות היממה. עם זאת, טיפול אישי ניתן כאשר המצב דורש זאת, על ידי צוות האחיות המנוסה הפועל במקום.

סיוע אחר הניתן לדיירים נוגע לפן הסוציאלי של האשפוז שלהם. העובדים הסוציאליים הפועלים במקום מסייעים לדיירים לקבל את הזכויות המגיעות להם על פי חוק, וכן מסייעים למשפחותיהם להתמודד עם המצב החדש.

בבית שוודיה זוכים הדיירים למסכת גדולה של פעילויות תרבותיות. הם לוקחים חלק בחוגים או בסדנאות בנושאים שונים, ויכולים לעבור טיפולים שונים במספרה ובמכון היופי אשר ממוקמים במתחם. מפעם לפעם, יוצאים הדיירים יחדיו לטיולים בכל רחבי הארץ, או משתתפים בפעילויות ספורטיביות שונות, לרבות שיעורי התעמלות. הקשישים משתתפים במסגרת של תעסוקה מוגנת, אשר מסייעת להם גם כן להעביר את שעות הפנאי שלהם, ולתרום למקום בו זמנית.

תנאי המגורים במקום נחשבים לנוחים באופן יחסי, שעה שהחדרים עצמם מרווחים ומאובזרים היטב. קיימות מסגרות דיור לזוגות נשואים, או אפילו לבני המגזר הדתי. במשך כל שהותם, זכאים הדיירים למספר ארוחות חמות מדי יום, אשר הרכבן נועד להתאים לצרכים המגוונים של בני גיל הזהב. לרשות הדיירים עומדת גם תזונאית, שמסייעת להם בהיבט זה. שירותים אחרים הניתנים לדיירים הם כביסה וניקיון החדרים.

לבית שוודיה ניתן לפנות דרך המחלקה לשירותים חברתיים בעיריית באר שבע, או לחילופין באופן ישיר. הקבלה, אשר כפופה לשיקוליה של ועדת הקבלה, מותנית בהצגה של מסמכים רפואיים רלוונטיים, וכן דו"ח סוציאלי מקיף על רמת התפקוד של אותו אדם. התשלום מתבצע על פי הקריטריונים של משרד הרווחה.

צוות המקום כולל, בין השאר, רופאים גריאטריים, פיזיותרפיסטים, אחיות ואחיות, מטפלים אישיים, עובדים סוציאליים, אנשי משק ומנהלה – והרשימה עוד ארוכה. השירות ניתן בשפות העברית, אנגלית, רוסית, ספרדית ויידיש, ובמרבית שעות היממה. בשעות הלילה, יש לציין, פועל במקום צוות כוננות מיוחד, על כל צרה שלא תצוץ לה.

כתובת המקום: רחוב שפרינצק 11, באר שבע.


הצג מפה גדולה יותר

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר