דף הבית » בית אבות בן יהודה – חיפה

בית אבות בן יהודה – חיפה

בית אבות בן יהודה חיפהבית האבות בן יהודה ממוקם בחיפה, והוא נוסד ב-1989. זהו מוסד גריאטרי רחב היקף, המעניק מענה מלא למספר רב של קשישים. הוא מנוהל על ידי עמותה פרטית, מחזיק ברישיון פעילות מלא מטעם משרד הבריאות ומשרד הרווחה וכן נמצא בפיקוחם.

ברמה הכללית, בית האבות בן יהודה נועד לקלוט אל שעריו מספר אוכלוסיות עיקריות. הראשונה שבהם היא הקשישים הסיעודיים (כ-100 במספר), אשר מוצאים את מקומם במחלקה ייעודיות. מחלקות אחרות הן אלה של הקשישים התשושים (103 במספר) והקשישים תשושי נפש (כ-30 דיירים). בכל אחת מהמחלקות, מיותר לציין, נבנית לקשיש תכנית טיפולים אישית על פי צרכיו.

המקום נועד להציע לדייריו הרבים מגוון שירותים, שנועדו לענות על הצרכים שבוודאי מאפיינים אותם. הם זכאים לטיפול רפואי על ידי רופא גריאטרי מוסמך, אשר כולל אבחונים, טיפולים מונעים והערכות תפקודיות. הקשישים גם יכולים לקבל שירותים פיזיותרפיים, וזאת בתוספת תשלום. בבית אבות זה מונהגת גם מסגרת של ריפוי בעיסוק, במהלכה תורמים הדיירים למקום ושומרים על כוחם בו זמנית.

מבחינה סיעודית, לא זכאים הדיירים לליווי ולטיפול צמודים. אולם, אלה ניתנים להם בעת הצורך: למשל, בביצוע פעולות שונות לאורך היום והלילה. המקום גם מעניק שירותי עזרה ביתית, וכן דואג לדיירים אשר נאלצים לעזוב את שעריו לטובת סידורים בסביבה הקרובה. זאת בדמותו של שירות ההסעות, הכולל גם ליווי.

הסיוע הסוציאלי ניתן במקום על ידי עובדים מוסמכים בתחום, ומתמקד, בין השאר, בעזרה לקשישים בקבלת זכויות להם הם זכאים מחמת גילם. בנוסף על כך, מציע בית האבות בן יהודה טיפול פסיכיאטרי מלא לדייריו, וכן ייעוץ שיקומי או טיפולי מלא על ידי מומחים בתחום.

חדרי מוסד גריאטרי זה נחשבים למאובזרים ולמרווחים, והם מותאמים לדיירים המגיעים למקום. במסגרת השירות, מקבלים הדיירים ארוחות חמות מדי יום ביומו. בתוספת תשלום, הם יכולים גם להזמין שירותי כביסה.

המקום מבוסס על פעילות תרבותית וחברתית ענפה אשר מוצעת לדיירים. הם יכולים להירשם לחוגים או להרצאות שונות, וכן לוקחים חלק בטיפולים אלטרנטיביים – למשל, טיפול באומנות קבוצתי. בתשלום נוסף, יכולים הדיירים לעבור טיפולי יופי מסוגים שונים, ובכלל זה פדיקור. במקום פועל בית כנסת, בו נערכות תפילות מדי יום, וכן במועדי ישראל השונים. מספר פעמים בשנה, יוצאים הדיירים לטיולים לכל אורכה של מדינה ישראל.

צוות המקום כולל, בין השאר, רופאים, אחיות, מטפלים אישיים, פיזיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק – והרשימה עוד ארוכה. המקום פועל שבעה ימים בשבוע, 24 שעות ביממה. ניתן להשתכן בו הן לתקופות ארוכות, והן במסגרת של דיור זמני או נופשון.

הקבלה למקום נעשית על בסיס מקום פנוי, וכן מותנית במעבר של ועדת קבלה. זו תתבונן על רמת התפקוד של הקשיש, בין השאר על פי המסמכים הרפואיים שינפיק. יש לזכור כי המקום לא מיועד לקשישים סיעודיים מורכבים.

כתובת המקום: דרך הים 149, חיפה.


הצג מפה גדולה יותר

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר