דף הבית » בית אבות בית פנינה – חיפה

בית אבות בית פנינה – חיפה

בית פנינה חיפהבשנת 1990, נוסד בחיפה מוסד גריאטרי שלימים יהיה אחד מהחשובים בה. בית האבות בית פנינה, אשר ממוקם בקריית חיים שבעיר, מיועד לקלוט לתוכו קשישים תשושים ועצמאיים, ולהעניק להם תנאי מגורים גבוהים בכל קנה מידה. מאז ועד היום, המקום מנוהל על ידי עמותה פרטית. הוא פועל בפיקוח של משרד הבריאות ומשרד הרווחה, ומחזיק ברישיון פעילות מלא מטעמם.

ברמה הכללית, מדובר במוסד אינטימי באופן יחסי, אשר אוכלוסיית הדיירים בו בכל רגע נתון אינה עולה על כ-30. המקום מניח רמת עצמאות מסויימת מצידם של הדיירים, ולכן הטיפול האישי אשר ניתן בו אינו צמוד, אלא נועד למלא צרכים ספציפיים של הקשישים. זאת באמצעות האחים, האחיות וצוות המטפלים אשר פועל במקום.

מבחינה רפואית, נועד בית פנינה להציע מגוון שירותים עבור הקשישים המגיעים לשעריו. ברמה הכללית, לכל קשיש נבנית תוכנית טיפולים אישית, על פי הצרכים והקשיים שלו. במקום פועלת מרפאה מדי יום ביומו, וזו מציעה שירותים מגוונים על ידי רופא המקום. בעת הצורך, פועל האחרון בשיתוף פעולה עם רופא הקהילה בתחומה נמצא בית אבות זה.

במקום מעניקה את שירותיה גם עובדת סוציאלית צמודה. בין השאר, היא מסייעת לקשישים לקבל את הזכויות המגיעות להם על פי חוק, ונמצאת בקשר הדוק עם בני משפחותיהם.

הדיירים משתכנים בחדרים מרווחים ומאובזרים היטב (מיועדים ליחידים או לזוגות), אשר ניתן למעשה להתאים לצרכים שלהם. החדרים כוללים, בין השאר, שירותים ומקלחת פרטיים, טלפון, מקרר וטלוויזיה. הדיירים יכולים גם ליהנות מכבלים ומחיבור לרשת האינטרנט האלחוטית. מחוץ למתחם, עומדת לרשות הדיירים גינה שקטה ופסטורלית, המתאימה לאווירה הרגועה המאפיינת את האזור באופן כללי.

במסגרת השירות, ניתנים לדיירים חמש ארוחות מדי יום. הרכב הארוחות נעשה תחת פיקוחם של דיאטנית מוסמכת, כמו גם משגיח כשרות, ונועד להתאים לצרכים התזונתיים המאפיינים בוודאי את האוכלוסיה המבוגרת יותר.

בית פנינה נועד להפוך את חיי הקשישים המגיעים אליו למגוונים ככל האפשר. בהקשר הזה, רצוי להזכיר את הפעילויות התרבותיות השונות אשר נערכות בשעריו. בין השאר, ניתן למנות הרצאות או חוגים מסוגים שונים, לרבות התעמלות. החגים וימי ההולדת מצויינים במקום, בחגיגות אשר בהם משתתפים הדיירים וצוות המקום גם יחד.

צוות בית האבות בית פנינה נחשב למקצועי בכל קנה מידה, והוא בעל נסיון רב שנים בעבודה עם האוכלוסיה הגריאטרית. הוא כולל, בין השאר, רופא, אחים ואחיות, מטפלים סיעודיים, עובדים סוציאליים, מדריכי חוגים וכן הלאה. בשעות הלילה, יש להדגיש, פועל במקום צוות כוננות, שנועד להעניק מענה מיידי לצרכים שונים של הדיירים שעלולים לצוץ.

הקבלה לבית האבות בית פנינה נעשית על בסיס מקום פנוי, ומותנית בהצגת אישורים רפואיים וסיעודיים רלוונטיים לאנשי המקום. יש לציין כי הוא מאפשר למתעניינים סיור ופגישה אישית, אותם ניתן לתאם מראש. הפנייה למקום נעשית באופן ישיר.

כתובת המקום: רחוב התקומה 6, קריית חיים, חיפה.


הצג מפה גדולה יותר

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר