דף הבית » בית אבות גרטרוד לוקנר – נהריה

בית אבות גרטרוד לוקנר – נהריה

בית אבות גרטרוד לוקנרבית האבות על שם גרטרוד לוקנר ממוקם באזור נגיש בעיר הצפונית נהריה, והוא מיועד לאוכלוסייה הנוצרית המתגוררת בעיר ובסמוך לה. הוא מופעל על ידי גוף ציבורי, וכן פועל ברישיון מלא של משרד הרווחה. בנוסף על כך, נמצא המוסד בפיקוח מלא של המשרד האמור בכל רגע נתון.

ברמה הכללית, מדובר במוסד גריאטרי אינטימי באופן יחסי, שעה שאוכלוסיית הדיירים המקסימלית שלו היא 14 בלבד. אלה נחלקים לקשישים עצמאיים וקשישים תשושים, אשר מאופיינים כולם ברמות תפקוד גבוהות באופן יחסי. מכאן נובע גם שאין המדובר הוא במוסד סיעודי לכל דבר ועניין. לקשישים, כאשר דרוש הדבר, אמנם ניתן סיוע וטיפול אישי, אך זה אינו צמוד ומקיף לכל אורך היום והלילה.

בית האבות על שם גרטרוד לוקנר לא מעניק, ברמה הכללית, טיפולים רפואיים מורכבים. קשישי האזור יכולים להתבסס על בית החולים גליל מערבי הממוקם בעיר, וכן על שירות ההסעות אשר פועל במקום, בין השאר למטרות אלה. עם זאת, המקום כן מעניק טיפול רפואי בסיסי, מעקבים או אבחונים מסוגים שונים, וזאת על פי התכנית האישית שנקבעת לכל אחד מהקשישים.

המקום מעניק לדייריו טיפול סוציאלי, וזאת על ידי עובדים מקצועיים בתחום. טיפול זה נוגע, בין השאר, להתנהלות אל מול המוסדות המרכזיים שלוקחים חלק בחייו של הקשיש, ובכלל זה משרד הבריאות או המוסד לביטוח לאומי. העובדים הסוציאליים גם נמצאים בקשר עם משפחות הקשישים, ומסייעים להן בהתמודדות עם המצב.

במקום נערכת עבור הדיירים פעילות חברתית ותרבותית מסוגים שונים. הם יכולים להתאסף יחדיו בחדר המועדון, או לחילופין לשבת בחצר המרווחת אשר מקיפה את המוסד. במקום נערכים באופן תדיר שיעורי התעמלות, באמצעותם יכולים לשמור הדיירים על מרצם. אפשרות אחרת של הדיירים היא לבקר במספרה, בה מבוצעים טיפולי יופי מסוגים שונים: מניקור, פדיקור וכן הלאה.

צוות המקום כולל בתוכו, בין השאר, רופא כללי/גריאטרי, אחים ואחיות, מטפלים ומטפלות, עובדים סוציאליים, אנשי משק ומנהלה וכן הלאה. אלה אמונים בסיוע לאוכלוסיה הגריאטרית, וכן דוברים שפות שונות, דבר שמקל על התקשורת שלהם עם האוכלוסיה האמורה.

הפנייה לבית האבות על שם גרטרוד לוקנר נעשית באמצעות ועדת ההשמה, או לחילופין דרך המדור המתאים במשרד הרווחה. הקבלה מותנית בהימצאותו של מקום פנוי במוסד, כמו גם בהנפקת אישורים רלוונטיים מצידו של הקשיש או משפחתו: במקרה הזה, אישור רפואי תפקוד וכן דו"ח סוציאלי מקיף, המפרט את רמות התפקוד של הקשיש.

נקודה חשובה שיש להדגיש היא שבית האבות על שם גרטרוד לוקנר אינו פועל לכל אורך השבוע, אלא רק יומיים מתוכו. עם זאת, בימים אלה המענה ניתן בכל שעות היום, בין השאר בעזרתו של צוות הכוננות אשר פועל בשעות הלילה.

כתובת המקום: רחוב הנרייטה סולד 32, נהריה.


הצג מפה גדולה יותר

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר