דף הבית » בית אבות חמדת אבות – חיפה

בית אבות חמדת אבות – חיפה

בית אבות חמדת אבות - חיפהעבור המעוניינים בבית אבות קטן ואינטימי באזור חיפה, בית האבות חמדת אבות מהווה פתרון מצוין. מוסד זה ממוקם באזור מרכזי ונגיש בעיר, סמוך לתחבורה ציבורית, מרכזי קניות ומוסדות ציבוריים חשובים (לשכת הבריאות המחוזית, קופות חולים ועוד), והוא משקיף על הנופים המרהיבים של הגנים הבהאיים שבעיר.

בית ההורים חמדת אבות נחשב למוסד סיעודי אינטימי באופן יחסי. בסך הכול, פועלות בו שתי מחלקות עיקריות: הראשונה, המחלקה הסיעודית, מיועדת לכ- 50 דיירים, אשר זוכים לטיפול והשגחה צמודים. המחלקה השניה היא מחלקת התשושים, בה כ-30 קשישים נוספים, ברמות תפקוד שונות.

הדיור במוסד סיעודי זה נעשה הן לפרקי זמן ארוכים והן לתקופות קצרות ("נופשון"): למשל, קשישים הנמצאים בהליכי שיקום או התאוששות לאחר מחלה קשה. הם משתכנים בחדרים מרווחים וממוזגים, המעניקים מענה לצרכים הבסיסיים של הקשישים. בנוסף, וחשוב לא פחות, הרי שכל אחד מהחדרים כולל שלל אמצעי זהירות וביטחון, ביניהם לחצני מצוקה לשעת חירום.

קשישים אשר משתכנים במקום באופן קבוע, זכאים, במסגרת השירות, לארוחות חמות. אלה ניתנות להן מספר פעמים ביום, כאשר הרכבן נקבע בייעוצה של דיאטנית מוסמכת, הבקיאה בצרכים התזונתיים של כל קשיש וקשיש. כמו כן, השירות כולל גם כביסה עבור הדיירים, וכן ניקיון של החדרים.

מבחינה רפואית, הרי שבבית ההורים חמדת אבות ניתן לקשישים מענה רפואי ופרה-רפואי כאחד. בין השאר, כוללים אלה טיפולים מונעים, אבחונים וביקורות תקופתיות, טיפולים משלימים (דוגמת פיזיותרפיה או הידרותרפיה) ועוד. קשישים אשר זקוקים לתרופות, יכולים לקבל אותן אצל הפרמקולוג אשר פועל במקום. כמו כן, תופסת במקום מסגרת מרכזית של ריפוי בעיסוק, במסגרתה פועלים הקשישים בתחומים שונים, ובכך גם שומרים על מרצם.

עבור הקשישים, ובעיקר הסיעודיים שבהם, ניתן טיפול יומיומי מקיף וליווי בביצוע הפעולות השונות. השירות כולל גם סיוע סוציאלי, הניתן על ידי עובדים בתחום, בין השאר בהבטחת הזכויות המגיעות לקשישים על פי חוק. לרשות הקשישים עומדים יועצים בתחומים שונים, ובכלל זה תחומי השיקום השונים, ייעוץ תזונתי אישי וכן הלאה.

בשעות הפנאי של הקשישים, מאורגנים עבורם מפעם לפעם הרצאות, ימי עיון וכן פעילויות חוויתיות בנושאים שונים. במקום עומדת לרשות הקשישים מספרה, בה ניתנים גם טיפולי יופי- דוגמת פדיקור ומניקור.

צוות המקום מורכב מבעלי מקצוע רבים אשר מנוסים בעבודה עם האוכלוסיה הגריאטרית, לרבות רופאים, מטפלים אישיים, אחיות, דיאטנית, פיזיותרפיסטים וכן הלאה. בשעות הלילה ובסופי שבוע, פועל במקום צוות כוננות מיוחד, אשר מעניק להם מענה במידת הצורך. על מנת לסייע לאווירה הקרובה והאינטימית, צוות המקום מתקשר עם הקשישים במגוון שפות מלבד עברית: רוסית, יידיש, רומנית ועוד.

בית האבות חמדת אבות מופעל על ידי עמותה פרטית. הוא פועל ברישיון ובפיקוח מלא, הן של משרד הרווחה והן של משרד הבריאות.

כתובת המקום: רחוב הרצליה 35, חיפה, 31000.


הצג מפה גדולה יותר

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר