דף הבית » בית אבות סיעודי חצור – קיבוץ חצור

בית אבות סיעודי חצור – קיבוץ חצור

בית אבות סיעודי חצור - קיבוץ חצורבמרכזו של קיבוץ חצור, סמוך לאשדוד, עומד לו בית האבות הסיעודי חצור, המהווה בכל עת בית חם לעשרות קשישים. בדומה למוסדות גריאטריים אחרים אשר נמצאים בקיבוצי ישראל השונים, גם בית האבות חצור מופעל על ידי התנועה הקיבוצית, המצטיינת במתן פתרונות מגוונים לקשישים המתגוררים במקומות אלה. מטבע הדברים, אוכלוסיית היעד של מוסד זה היא קשישים תושבי הקיבוץ, אם כי כאשר יש בו מקום פנוי- הקבלה פתוחה גם למבוגרים מכל קצוות המדינה.

בית האבות הסיעודי חצור נחשב למוסד אינטימי ביותר, הכולל בסך הכל 30 דיירים. אלה מוצאים את מקומם באחת משתי המחלקות העיקריות הקיימות בבית האבות: המחלקה הראשונה, הנמצאת בקומה הראשונה, היא מחלקת הקשישים הסיעודיים. בקומה השנייה ממוקמת לה מחלקת הקשישים תשושי הנפש, אשר מעניקה אף היא סיוע לקשישים בביצוע פעולות היום יום השונות. בכל מחלקה כ-15 מיטות בלבד, דבר שמסייע ליצירת קשר אינטימי בין הדיירים, ובינם לצוות המקצועי הפועל במקום.

באשר למסכת הטיפולים אשר ניתנת במקום, הרי שהיא רחבה בכל קנה מידה. הסיוע האישי לקשישים, בייחוד במחלקה הסיעודית, ניתן באמצעות האחיות והמטפלים הסיעודיים, אשר פועלים בכל שעות היממה. מבחינה רפואית, הרי שכל קשיש זכאי לביקור רופא 4-5 פעמים בשבוע. כאשר מדובר הוא במקרה חירום רפואי, מועברים הקשישים באמצעות אמבולנס אל אחד מבתי החולים הקרובים.

קשישי בית האבות הסיעודי חצור מעבירים את זמנם בפעילויות שונות, המאורגנות עבורם בשעות הפנאי, ובעיקר בבוקר או אחר הצהריים. אלה כוללות חוגי התעמלות, שיעורי מוזיקה, הרצאות וימי עיון בנושאים הנוגעים לקשיש, ועוד. במקום מופעל בית קפה עבור הדיירים, וכן מספרה בה ניתנים טיפולי שיער ויופי שונים.

כמו כן, לוקחים הדיירים חלק בתכנית הריפוי בעיסוק, בה הם תורמים למקום ושומרים על מרצם בו זמנית. סל השירותים כולל גם טיפול סוציאלי מלא על ידי עובדים סוציאליים מוסמכים, וכן ייעוץ בנושאים מגוונים.

במסגרת השהות שלהם במקום, מקבלים הדיירים חמש ארוחות חמות מדי יום ביומו. הרכבן של אלה נקבע על פי הצרכים התזונתיים של הקשישים, כפי שהם הוגדרו על ידי הדיאטנית הפועלת במקום. שירותים אחרים המוענקים לקשישים הם רחצה (מדי יום או יומיים), שירותי כביסה וניקיון לחדרים, מתן תרופות הכלולות בסל הבריאות, מתן אביזרי סיוע לקשיש (לרבות חיתולים) ועוד.

על מנת לסייע לקשיש לשמור על קשר עם בני משפחתו או מכריו האחרים, נערכות במקום פגישות יזומות מדי מספר שבועות, וזאת בנוסף לביקורים יומיים האפשריים לכל קשיש. בנוסף, ניתן למשפחות ייעוץ מקיף בנושאי ההתמודדות עם מצבם הייחודי של הקשישים.

כוח האדם הפועל במקום מגוון בהחלט, וכולל, בין השאר, רופאים כלליים או גראיטריים, אחים ואחיות, מטפלים ומטפלות, פיזיותרפייסטיים, תזונאית, אנשי משק ומנהלה וכן הלאה. חלק ניכר מהשירותים ניתן בכל שעות היממה.

כתובת המקום: קיבוץ חצור, 60970


הצג מפה גדולה יותר

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר