דף הבית » בית אבות בית חם בכפר – קרית ביאליק

בית אבות בית חם בכפר – קרית ביאליק

בית חם בכפר קרית ביאליקכבר מספר שנים, שעבור קשישי קרית ביאליק והסביבה פועלת מסגרת תומכת במיוחד: בית בכפר, אשר מנוהל בצורה פרטית, מהווה משפחתון ובית אבות גם יחד. מוסד גריאטרי זה פועל מאז שנת 1986, ומחזיק ברישיון פעילות מלא מטעמו של משרד הרווחה. כמו כן, נמצא הוא תחת פיקוח מלא של האחרון.

בית חם בכפר, אולי כנובע משמו, מהווה מוסד אינטימי בכל קנה מידה. אוכלוסיית הדיירים שלו מצומצמת, והיא אינה עולה על כ-26. יהיו אלה קשישים עצמאיים ותשושים, המאופיינים ברמות תפקוד גבוהות באופן יחסי. יחד עם זאת, הסיוע הסיעודי ניתן גם עבורם, וזאת על ידי האחים והאחיות הפועלים במקום.

סל השירותים של בית חם בכפר חולש על היבטים רבים ומגוונים בחיי הקשיש. הטיפול הרפואי, כיאה לצרכי הקשישים, מקיף בכל קנה מידה. הוא כולל הערכות תפקודיות, ביקורות תקופתיות וטיפולים מונעים. בנוסף על כך, המקום מעניק לדייריו גם טיפולי פיזיותרפיה, וזאת כדרך התמודדות עם שורה ארוכה של מצבים רפואיים. עדיין, רצוי להדגיש כי המקום אינו פועל במתכונת חירום.

מעבר למסגרות טיפול מסורתיות אלה, ניתן למנות בבית חם בכפר כאלה הנדירות הרבה יותר בנוף הגריאטרי הישראלי. המסגרות המשמעותיות ביותר, בהקשר הזה, הן טיפול בתנועה, טיפול במוזיקה וריפוי בעיסוק. בכל אחד מהמקרים, מותאמת לקשיש תכנית טיפולים על פי צרכיו.

דיירי בית חם בכפר זכאים, במסגרת שהותם בו, גם לטיפול סוציאלי מלא. בין השאר, מטרתו של האחרון היא ללוות את הקשישים בהתנהלותם מול המוסדות השונים בחייו, וכן לעמוד בקשר רציף עם בני משפחותיהם. סיוע אחר לקשישים נוגע לייעוץ השיקומי והטיפולי, דבר אידיאלי עבור אלה המגיעים למוסד לאחר אשפוז או מחלה ממושכת. מסגרת ייעוץ אחרת, חשובה לא פחות, היא זו המשפטית.

השירותים של בית חם בכפר ניתנים גם עבור צרכים אחרים של הקשישים. כאשר הדבר נדרש, זכאים הקשישים להסעות עם ליווי, וזאת לצורך סידורים שונים שבוודאי יהיו להם באזור. סיוע אחר הוא זה החומרי – זוהי השאלת ציוד, על פי הצרכים שבוודאי מאפיינים את הדיירים.

מבחינת שעות הפנאי, ניכר שגם הן מקבלות מענה. עבור הקשישים פועלת מספרה, בה הם יכולים לעבור טיפולים שונים, ובכלל זה מניקור. הדיירים לוקחים חלק בהרצאות או בחוגים מסוגים שונים, וכן יוצאים מפעם לפעם לטיולים בכל חלקי מדינת ישראל.

צוות המקום כולל בתוכו, בין השאר, רופא כללי/פנימי, מרפאים בעיסוק, פיזיותרפיסטים, עובדים סוציאליים, אחים ואחיות, מטפלים אישיים, רוקח, מדריכים מקצועיים, אנשי משק ומנהלה וכן הלאה. השירות ניתן גם בשעות הלילה, וזאת על ידי צוות הכוננות שעומד לרשות הקשישים.

הפנייה לבית אבות זה היא באופן ישיר, ונעשית על בסיס מקום פנוי. על הקשיש, או מי מטעמו, להנפיק אישורים רפואיים וסוציאליים רלוונטיים, המגדירים את רמות התפקוד שלו.

כתובת המקום: רחוב כלניות 9, קרית ביאליק.


הצג מפה גדולה יותר

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר