דף הבית » בתי אבות » בית אבות או דיור מוגן

בית אבות או דיור מוגן

כאשר אנחנו מגיעים לגיל מתבגר, ומתקשים לעיתים לתפקד בסביבת הבית, עומדות בפנינו מספר אפשרויות. בדרך כלל, עולה השאלה לאן לעבור, וכיצד להמשיך להתנהל, כאשר אחד מבני הזוג נפטר, או לאחר מחלה או ניתוח. כשאנו מגלים כי החיים לבד מתחילים להיות בודדים וקשים, מוטב לשקול מהו הצעד הבא אשר עומד בפנינו.

כחלק מהאפשרויות המוצעות כיום לגיל המבוגר הינם בתי אבות או דיור מוגן. על מנת שנוכל לשקול במה עדיף לנו לבחור, יש צורך להבין מה עומד בין בית אבות לבין דיור מוגן, מאחר וישנו שוני מהותי בין השניים.

דיור מוגן

דיור מוגן מתאים לאוכלוסיה הבוגרת אשר יכולה לדאוג לעצמה בצורה מלאה, ללא צורך בעזרה צמודה ושוטפת. דיור מוגן, בנוי למעשה כמו סביבה כפרית, אשר מאגדת תחתיה מגוון של פעילויות, ומאפשרת התנהלות עצמאית ומלאה איש איש בביתו, אך יחד עם זאת, מספקת סביבה תומכת, עם אנשים בני גיל דומה, אשר מקיימים חיים חברתיים מלאים, בלי להרגיש את הבדידות אשר מתלווה לעיתים לגיל זה.

אלו, אשר מרגישים עצמם פעילים, עצמאיים, אך כמהים לחיי חברה ועניין, יוכלו למצוא סיפוק מלא במגורים בבית דיור מוגן. דיור מוגן מציע שירותי עזר, כמו כביסה, החלפת מצעים, ניקיון, אך אינו מספק תמיכה יומיומית סיעודית.

בית אבות

בית אבות מתאים לקשישים אשר מתקשים לנהל את משימות היום יום, כמו בישול או ניקיון, לעיתים אפילו מקלחת ועוד. בית אבות, מהגדרתו, הינו בית של אנשים מבוגרים, אשר חיים יחדיו ומקבלים את העזרה הדרושה להם.

בית אבות מתאים לאלו אשר מעוניינים ויכולים לקיים חיי חברה ופעילויות, אך מתקשים בתפקוד מלא. משפחתו של הדייר המיועד יכולה לקבל את הסיוע של משרד הרווחה במימון המגורים בבית האבות. להרחבה: מימון השהייה בבית אבות על ידי משרד הרווחה

כיצד לבצע את הבחירה בין בית אבות לדיור מוגן

בדרך כלל, כאשר מדובר באוכלוסיה הבוגרת העצמאית לחלוטין, מוטב לבחור בבית דיור מוגן, המאפשר התנהלות עצמאית. ישנם מבוגרים, אשר מעוניינים להמשיך ולנהל בעצמם את ענייניהם, כל עוד הם יכולה, בסביבה תומכת ובטוחה.

חשוב להדגיש כי הצוות בבית דיור מוגן, מציב רופא זמין 24 שעות ביממה, לטובת התושבים במקום, במידה ויש צורך בכך. אך למעשה, מדובר בדיור מוגן, משמו הוא, מגן על הדיירים במקום, אך אינו מבצע פעולות במקומם.

בית אבות יהיה מתאים יותר לקשישים אשר מתקשים בביצוע של פעילויות שונות, כמו ניקיון, בישול ועוד. בתי אבות, בדרך כלל בנויים על תשתית תומכת יותר, כאשר הצוות עוסק גם בעזרה, ומשלב טיפולים רפואיים. גם בבית אבות שיגרת היום יום מאפשרת בילוי חברתי בחוגים או באירועי תרבות, אך התכיפות של עזרת הצוות המקצועי הינה גבוהה יותר מזה של דיור מוגן.

על מנת לבצע את הבחירה המתאימה, יש קודם כל צורך לשקול מה הן המסוגלות של הקשיש ומהי מידת העצמאות שלו. דיור מוגן יתאים לאלו אשר רוצים ויכולים להמשיך באורך חיים עצמאי, אך מפחדים לעשות זאת לבד בביתם, מפני גניבה או מפני מצבים של קושי וחוסר יכולת התמודדות. בית אבות יתאים לאלו המעוניינים בחיי חברה עשירים אך זקוקים להשגחה צמודה יותר.

בכל מקרה, דיור מוגן או בית אבות מאפשר לאוכלוסיית הגיל השלישי את כל הביטחון לו הוא זקוק, כמו ביטחון רפואי, אישי וחברתי, כך שלמעשה ישנו מענה כולל לכל הצרכים. אין זה אומר כי מגורים בבית אבות או דיור מוגן הינם מגורים סיעודיים, אמת כי ישנם מקומות אשר מציעים מגורים סיעודיים, אך לרוב, ימשיכו לנהל הקשישים את שיגרת חייהם בצורה בריאה וטובה יותר ועצמאית ככל שניתן.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר