דף הבית » גיל הזהב » כתיבת ספר זיכרונות

כתיבת ספר זיכרונות

כתיבת ספר זיכרונות בערוב הימים הוא תהליך תרפויטי מלא עוצמה. כאשר מגיעים לגיל הזקנה, רוב המערכות בגוף כבר אינן מתפקדות כמו פעם, וכמו שתמיד אומרים, עם מה נשארים? עם הזיכרונות. אדם המגיע לגיל הזקנה צבר ידע עצום על העולם, חוכמת חיים וסיפורים מרתקים.

אין הזדמנות מופלאה מזו, מאשר לשבת ולכתוב את הזיכרונות של חיים שלמים. דבר מעניין הוא זה שדווקא בגילאים אלו, זיכרונות העבר נזכרים לפרטי פרטים ועם מלוא העוצמה הרגשית שלהם.

בדרך כלל האדם עצמו מבטל את החשיבות – מה אני עברתי שההוא לא עבר? אבל רק כאשר הסכר נפתח, מתגלים סיפורים מופלאים. מסיפורים על אומץ וגבורה ועד סיפורי כאב והתמודדות, סיפורי אהבה מרגשים והיד רחבה.

כתיבת הזיכרונות בגיל הזהב

גיל הזהב מתחיל היום עם היציאה לפנסיה ומסתיים אי שם, לעיתים גם אחרי גיל 100. גילאי ה-60 הם הגיל הצעיר החדש, שבו אנשים מתחילים לחיות מחדש, מגלים את העולם ונפלאותיו – טיולים, תחביבים, בילויים ועוד. הגוף עדין חזק ואיתן ולרוב אין בעיות רפואיות רציניות, אשר מגבילות. כמובן, גם שהקוגניציה חזקה והכול מתפקד כראוי.

החל מגילאי 70, אט אט הגיל מראה את אותותיו, המערכות בגוף מתחילות להאט את קצבן ורמת התפקוד יורדת. זוהי תקופה אשר החיים ומשמעותם מתגלים במלוא עוצמתם. זה הזמן לשבת ולערוך מסע אל תוך החיים – חוויות, זיכרונות, משפחה ועוד.

ספר זיכרונות – יתרונות

כתיבת ספר זיכרונות מסייע לכך ומביא את האדם לסגירת ולפרידה שלמה מהחיים. כאשר האדם מתחיל לכתוב את הזיכרונות הוא מתחיל במסע פנימה אל תוכו, אל פינות חשוכות, אל זיכרונות נשכחים ואל חלומות שהוגשמו וכאלה שלא הוגשמו.

זהו מסע מרגש, משמח ומכאיב, זהו מסע אל תוך עצמך. בגיל זה מסע זה חשוב עד מאוד. לא תמיד יש מי שיקשיב, לא תמיד יש זמן, לא תמיד יש תרפיסט בתמונה, לכן, כתיבת ספר זיכרונות זהו פתרון יעיל ומלא עוצמה.

דבר נוסף וחשוב על כתיבת ספר זיכרונות, זה מה אתה משאיר אחריך. כאשר הדברים כתובים, הם נשארים לעד. כל אדם מגיע בשלב מסוים בחייו למקום של סקרנות על עברו, ההיסטוריה של משפחתו, חיפוש שורשים וכדומה..

אך לא תמיד יש מי שיספר והמסמכים הכתובים לרוב מעטים ואינם מספקים מידע באופן משביע רצון. ספר זיכרונות, זהו פיתרון טוב אשר נשאר לאורך זמן רב והוא מועבר לדורות הבאים המקבלים מידע על המשפחה ועל ההיסטוריה שלה.

עבור האדם אשר כותב, יש לכך אף ערך נוסף. מעבר לתהליך סיכום החיים, האדם שכותב חש בעל ערך אף יותר. הוא מרגיש שהוא עשה וחווה דברים בחייו וכעת יש מה להשאיר אחריו לנכדיו, ניניו ולצאצאיו.

מעבר לתהליך שהאדם עצמו עובר והנצחת הזיכרונות, אף המשפחה כולה עוברת תהליך משמעותי של חיזוק הקשרים בתוכה. הילדים והנכדים נלהבים לסייע לסבא או לסבתא בכתיבת הזיכרונות והם אף נלהבים יותר בקריאתם. הגילוי של מסעות המשפחה וההיסטוריה שלה גורם גם לתחושות של הכרה מהדור הצעיר כלפי הדור המבוגר.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר