דף הבית » התאמת והנגשת הבית לקשיש סיעודי

התאמת והנגשת הבית לקשיש סיעודי

התאמת והנגשת הבית לקשיש סיעודי"קשה לי לעלות במדרגות"; "מאז שאשתי נפטרה, אני פשוט אוכל כריך לארוחת צהריים או ערב"; אני גר כאן כבר ארבעים שנים, אין מקום אחר שהוא הבית שלי".

אלו הן הבעיות הנפוצות אותן חווים אנשים מבוגרים, ואילו אחרים פשוט מעוניינים להישאר בביתם ולא לעבור למסגרת בית אבות או דיור מוגן. החדשות הטובות הן שבאמצעות התאמת הבית, ניתן לעשות בדיוק את זה.

האזורים המרכזיים בבית הקשורים לסכנות נפוצות הם המטבח, חדר השינה וחדר האמבטיה. שינויים נפוצים ובסיסיים מסוימים כוללים התקנת מסילות אמבטיה על מנת לסייע בתמיכה ומניעת נפילות, הנמכת מדפים במטבח כך שניתן יהיה להגיע בקלות לפריטים, שיפור התאורה, והסרת מפגעי רצפה. שינויים אלו פשוטים להתאמה ומספקים לקשישים סיעודיים ולמטפלים בהם תפקוד נוח ובטוח יותר.

תכנון התאמת הבית לקשיש סיעודי

תכנון מראש עשוי להיות משימה מורכבת היות ואדם מבוגר אינו יודע כיצד ישתנו צרכיו. אך הצעד הראשון הוא חשיבה על סוגי הסיוע להם יזדקק בעתיד הקרוב. אחת השיטות להתחלת התכנון היא בחינת מחלות נפוצות בקרב מבוגרים, כגון סוכרת או נפחת. ניתן להתייעץ עם הרופא לגבי האופן בו בעיות בריאות אלו עשויות להקשות על התפקוד העצמאי. התאמת הבית כוללת אף סיוע בהלבשה, הכנת ארוחות או תזכורת נטילת תרופות.

שיטות התאמת הבית כוללות אמצעי נגישות כגון התקנת רמפה ליד דלת הכניסה, מוטות אחיזה באמבטיה או במקלחת, אמצעי הגנת החלקה על רצפה רטובה במקלחת, והתקנת ידיות נוחות יותר על דלתות או ברזים.

אמצעי בטיחות לבית

התאמת הבית כוללת את הצעדים הבאים:

בטיחות

מערכת התראת חירום, באמצעות לחצן המותקן במקום נגיש, או שניתן לענידה על הצוואר ועמיד למים, מאפשר, באמצעות לחיצה פשוטה על הכפתור, הזמנת אנשי רפואת חירום. מוקדים רפואיים רבים מספקים שירות זה בתשלום חודשי סמלי.

מערכות חירום אישיות מאפשרות למשתמשים לתקשר בקלות ובמהירות את הצורך בקבלת עזרה. הם כוללים אף מערכות GPS, המסייעות לאתר הורה קשיש במקרה של תאונה, זיהוי אוטומטי של נפילות ותקשורת טלפון דו כיוונית, המעניקים משמעות חדשה לעצמאות אוכלוסיית הקשישים ומאפשרים הזדקנות בריאה, גם לקשישים הסובלים ממחלות כרוניות.

התמצאות בבית 

הליכון מסייע למבוגרים המתקשים בהליכה. מבוגרים הסובלים ממצבים מורכבים יותר זקוקים לכיסא חשמלי או קלנועית .

אביזרים למקלחת ולאמבטיה

חדרי אמבטיה עלולים להיות המקומות המסוכנים ביותר בבית, במיוחד לקשישים. רצפות מחליקות, אריחי קרמיקה חלקים, ברזים המתיזים מים סביב, עלולים להיות מסוכנים, לכן יש להקפיד, בראש סדר העדיפויות, על אמצעי הבטיחות המתאימים, כגון ידיות כפולות המגיעות מהחלק החיצוני של האמבטיה או המקלחת עד החלק הפנימי, המאפשרות אחיזה במעקב באופן יציב, המסייע לכל צעד של כניסה ויציאה.

רמפות

מיועדות לקשישים סיעודיים המתנהלים על כיסאות גלגלים או קלנועית ומונעות החלקה ותאונות נפילה באמצעות מתן גישה בטוחה לכניסה ויציאה מהבית. לקשישים סיעודיים תשושים או נכים, הרמפות חיוניות לשמירת העצמאות והחיים בבית. הן חיוניות אף במצבי חירום כשצוות רפואי צריך להיכנס ולצאת מבית הקשיש עם אמצעי הובלה.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר