דף הבית » בית אבות בית דניאל – חיפה

בית אבות בית דניאל – חיפה

בית דניאל חיפההנופשון בית דניאל ממוקם בלב המושבה הגרמנית בחיפה, והוא מיועד עבור האוכלוסיה המבוגרת המתגוררת בחיפה ובקריות. זהו מוסד אשר מתופעל על ידי גוף ציבורי, תחת פיקוחו המלא של משרד הרווחה. בנוסף על כך, מחזיק בית דניאל ברשיון פעילות מטעם משרד ממשלתי זה.

אוכלוסיית היעד של בית דניאל היא קשישים עצמאיים ותשושים, כולם בעלי רמות תפקוד גבוהות באופן יחסי. בסך הכול, מיועד המקום לקלוט כ-30 דיירים. לכל אחד מהם מותאמת תוכנית טיפולים אישית, על פי הצרכים, הרצונות והיכולות שלו.

מקבלי השירות מוצאים את מקומם בחדרים מרווחים, המותאמים ליחידים או לזוגות. החדרים עצמם, למען ביטחון אלה שמתגוררים בתוכם, כוללים גם שירותי קריאת מצוקה, המופעלים על ידי הקשיש בעת הצורך.

השהות במקום כוללת גם קבלת ארוחות חמות, המותאמות לצרכים התזונתיים המאפיינים בוודאי את בני גיל הזהב. שירותים אחרים הניתנים לדיירים הם שירותי כביסה וניקיון.

מבחינת רפואית, נמצא כל אחד מדיירי בית דניאל תחת מעקב קבוע, מטעמו של הרופא הגריאטרי הפועל במקום, וכן הדיירים מקבלים טיפול תרופתי. המקום עורך גם ביקורות ואבחונים תקופתיים.

מבחינה סיעודית, הדיירים אינם נמצאים תחת השגחה צמודה, אך בהחלט ניתן להם הסיוע כאשר הם זקוקים לו. היבט אחר בחיי הקשישים המקבל מענה הוא זה הסוציאלי: בין השאר, מדובר כאן על סיוע לקשישים למימוש הזכויות המגיעות להם על פי חוק, וכן עזרה למשפחותיהם להתמודד עם המצב החדש.

בית דניאל מנסה להפוך את חייהם של הדיירים המתגוררים בשעריו לנעימים ככל האפשר. בהקשר הזה, ראויים לציון החוגים או הסדנאות הנערכים במקום, ובהם לוקחים חלק קשישים המעוניינים בכך. מפעם לפעם, יוצאים הדיירים לטיולים: בצפון, אך גם בחלקים אחרים של מדינת ישראל.

צוות בית דניאל כולל בתוכו בעלי מקצוע מנוסים, אשר פועלים מזה שנים עם האוכלוסיה המבוגרת יותר. ביניהם, ניתן למנות רופא גריאטרי, אחים ואחיות, מטפלים אישיים, עובדים סוציאליים, אנשי משק ומנהלה וכן הלאה. המקום פועל בכל ימות השבוע, 24 שעות ביממה: בלילה, יהיה זה צווות הכוננות, שנועד לספק מענה על כל צורך שלא יבוא אצל הדיירים.

הפנייה לבית הורים זה נעשית באמצעות עובד סוציאלי, דרך המחלקה לשירותים חברתיים של משרד הרווחה או לחילופין בצורה ישירה. אין סייג ממשי לקבלה מעבר להימצאות מקום פנוי, ועמידה של הקשיש ברמות התפקוד הנדרשות. לצורך זה, על הקשיש להמציא, טרם הקבלה, מסמכים רפואיים וסוציאליים רלוונטיים, מטעמם של גורמים מקצועיים בתחום.

כתובת המקום: רחוב גוטליב שומכאר 3, המושבה הגרמנית, חיפה.


הצג מפה גדולה יותר

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר