דף הבית » בית סיעודי ותיקון – קיבוץ עברון

בית סיעודי ותיקון – קיבוץ עברון

בית סיעודי ותיקון - קיבוץ עברוןהוא נחשב לאחד הקיבוצים הותיקים ביותר בישראל, שעה שהוקם כבר בשנת 1936. הקיבוץ עברון, אשר ממוקם ליד נהריה, הוא בעל היסטוריה עשירה ואוכלוסיה מסורה, גם אם מצומצמת באופן יחסי. עבור הקשישים מבין אלה, עומד לו כבר שנים הבית הסיעודי ותיקון, הממוקם במקום מרכזי בקיבוץ.

בית הסיעודי ותיקון הוקם בשנת 1997 על ידי התנועה הקיבוצית, והוא מנוהל על ידה עד עצם היום הזה. המדובר הוא במוסד אינטימי שנועד לקלוט אל חדריו 16 קשישים בלבד, הנמנים על האוכלוסייה הסיעודית או התשושה. יחד איתם מגיעים למקום גם קשישים לצרכי אשפוז יום או לייעוץ והכוונה. המקום פועל ברישיון מלא של משרד הבריאות ומשרד הרווחה, וכן עומד תחת פיקוחם התמידי.

מעבר ליחס חם ואינטימי ולסביבה נעימה, ניתנת לקשישי בית סיעודי ותיקון שורה ארוכה של שירותים. מבחינה סיעודית, נתונים הם תחת טיפול והשגחה של צוות המטפלים אשר פועל במקום, אשר מסייע להם להתנהל לאורך היום והלילה. מבחינה רפואית, זוכים הקשישים לטיפולים מונעים, לאבחונים ולמעקבים. במקום מוענקים טיפולי פיזיותרפיה, וכן מופעלת מסגרת של ריפוי בעיסוק. בתוספת תשלום, אגב, יכול הקשיש גם לקבל טיפולי שיניים.

לרשות הדיירים עומד צוות נרחב של יועצים, אשר מתמחים בנושאים הקשורים לקשיש- בין אם המדובר הוא בתזונה, פסיכו-גראיטריה, שיקום או כל דבר אחר. כמו כן, במקום פועל עובד סוציאלי, אשר מעניק סיוע חיוני מסוג זה לדיירים.

במסגרת השהות של הקשישים בבית הסיעודי ותיקון, מקבלים הם מספר ארוחות חמות מדי יום. הרכב הארוחות נקבע בהתאם לצרכים הבריאותיים המאפיינים את אוכלוסיה זו. הקשישים דרים בחדרים מרווחים ומאובזרים, אשר כוללים גם שלל אמצעי הגנה (בעיקר חדרי הקשישים התשושים) וכן מנגנון מצוקה, המופעל על ידי הקשיש בשעת חירום. במסגרת השירות, מקבלים הדיירים גם שירותי כביסה וניקיון (אשר ניתנים מטעם הקיבוץ).

במוסד סיעודי זה מתקיימת, בכל ימות השנה, פעילות תרבותית מגוונת. בימי ההולדת של הקשישים נערכות מסיבות בהשתתפות בני המשפחה, צוות המקום וכלל הדיירים, וחגי ישראל נחגגים יחדיו. מפעם לפעם, נערכים ימי ביקור מרוכזים, בהם מאורגנות גם פעילויות שונות לכלל בני המשפחה. לרשות הדיירים עומדת מספרה, בה ניתנים גם טיפולי יופי (לרבות מניקור).

צוות המקום מורכב מבעלי מקצוע רבים אשר אמונים על דאגה וסיוע לקשיש. ביניהם, ניתן למנות את הרופאה, הפיזיותרפיסטים, האחיות, המטפלות האישיות, העובדים הסוציאליים, אנשי המשק והמנהלה וכן הלאה. השירות של חלקם, דוגמת האחיות, ניתן בכל שעות היממה, שבעה ימים בשבוע.

הקבלה למקום נעשית ללא סייג (על בסיס מקום פנוי), וניתן לפנות אליו באופן ישיר או באמצעות משרד הבריאות. הגם שניתנת עדיפות לקשישים בני קיבוץ עברון, הרי שהדלת פתוחה לקשישים המתגוררים גם באזורים אחרים בצפון מדינת ישראל.

כתובת המקום: קיבוץ עברון / מ.א מטה אשר, 25235


הצג מפה גדולה יותר

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר