דף הבית » בית אבות הספרדי ע"ש רוכלין – ירושלים

בית אבות הספרדי ע"ש רוכלין – ירושלים

בית אבות הספרדי ע''ש רוכלין – ירושליםבשנת 1988, הוקם בירושלים בית האבות הספרדי ע"ש רוכלין. מוסד גריאטרי זה מנוהל באופן פרטי, והוא מחזיק ברישיון מלא מטעם משרד הרווחה ומשרד הבריאות. בנוסף על כך, נמצא בית האבות תחת פיקוחם התמידי של אלה.

בית האבות הספרדי ע"ש רוכלין נחשב לאחד הגדולים בבירת ישראל, והוא נועד לכלול בתוכו כ-120 דיירים. החלוקה שלהם היא לשלוש מחלקות, וזאת על פי הפירוט הבא: כ-60 קשישים מוגדרים כעצמאיים, והם מוצאים את מקומם במחלקה ייעודית.

מחלקה אחרת, בה כ-30 דיירים, מיועדת אף היא לקשישים בעלי רמות תפקוד גבוהות באופן יחסי: תהיה זו מחלקת הקשישים התשושים. יתר הדיירים, כ-30 במספר, מוצאים את מקומם במחלקה הסיעודית, אשר סל השירותים שלה רחב מעט יותר.

לכל דייר בבית האבות הספרדי ע"ש רוכלין מותאמת תוכנית טיפולים אישית, על פי הצרכים והרצונות שלו. הוא מוצא את מקומו בחדר מאובזר, המותאם ליחידים או לזוגות, ומקבל, במסגרת השירות, מספר ארוחות חמות מדי יום ביומו.

מבחינה רפואית, עומדת עבורם המרפאה, בה מוצעים טיפולים מונעים, אבחונים וביקורות תפקודיות. סוג אחר של טיפולים, המשלים את זה הראשון, הוא אלה הפיזיותרפיים, הנעשים על ידי מומחים בתחום.

הסיוע לקשישים, בייחוד אלה הסיעודיים, כולל בתוכו ליווי והשגחה, כמו גם עזרה בביצוע פעולות שונות לאורך היום והלילה. גם ההיבט הסוציאלי של חיי הקשישים לא נותר יתום: במקרה הזה, המדובר הוא על סיוע לקשישים בהשגת הזכויות המגיעות על פי חוק, כמו גם בהתנהלות אל מול הגורמים המוסדיים השונים שלוקחים בוודאי חלק בשלב זה של חייהם.

דגש רב בבית אבות זה נוגע לשעות הפנאי של הקשישים, מתוך מטרה ברורה להפוך אותן לנעימות ככל האפשר. לרשות הקשישים עומדת ספריה, בה יכולים הם להחליף כותרי קריאה ועיון מכל סוג, וכן חצר מטופחת. במועדון הם יכולים לשחק יחדיו במשחקי חברה, ואף לצפות בטלוויזיה.

יש לתת את הדעת על כך שחלק ניכר מהאוכלוסיה של בית האבות הספרדי ע"ש רוכלין נמנה עם הזרם המסורתי יותר. כדי לספק להם מענה ראוי, מציע המתחם הגדול בית כנסת, בו נערכות תפילות באופן תדיר, ועל אחת כמה וכמה במועדי ישראל השונים.

צוות המקום כולל בתוכו בעלי מקצוע רבים, אשר מנוסים כולם בהתנהלות אל מול האוכלוסיה הגריאטרית. ביניהם, ניתן למנות רופאים, אחים ואחיות, מטפלים אישיים, עובדים סוציאליים, פיזיותרפיסטים, אנשי משק ומנהלה – והרשימה עוד ארוכה. השירות של חלקם ניתן בכל אחד מימות השבוע, 24 שעות ביממה.

הפנייה למקום נעשית במספר דרכים, בין השאר באמצעות משרד הבריאות, משרד הביטחון או בצורה ישירה. הקבלה מותנית בהימצאותו של מקום פנוי בפרק הזמן הרלוונטי. על הקשיש, או מי מטעמו, לדאוג להנפקה של מסמכים רפואיים וסוציאליים, המפרטים, בין השאר, את הקשיים ורמות התפקוד שלו.

כתובת המקום: רחוב דהומי 16, ירושלים.


הצג מפה גדולה יותר

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר