דף הבית » בית אבות נווה הראשונים – קריית חיים

בית אבות נווה הראשונים – קריית חיים

בית אבות נווה הראשוניםהמוסד הגריאטרי נווה הראשונים הוקם בקריית חיים בשנת 1991. מאז, הוא משמש בית חם לקשישי חיפה והקריות, המעוניינים להתגורר במקום אינטימי ושקט, וליהנות ממגוון שירותים להם הם בוודאי נזקקים מחמת גילם.

המוסד מנוהל על ידי עמותה פרטית, ופועל ברישיון מלא של משרד הרווחה. מיותר להדגיש, בהקשר הזה, שהוא גם מחזיק ברישיון פעילות מטעם המשרד הממשלתי האמור.

אוכלוסיית היעד של בית האבות נווה הראשונים היא קשישים עצמאיים ותשושים, בעלי רמות תפקוד גבוהות באופן יחסי. בסך הכול, נקלטים בשעריו בכל רגע נתון עד ל-14 קשישים, דבר שתורם לאווירה החמה והאינטימית שבו.

יש להדגיש כי אין המדובר במוסד סיעודי במלוא מובן המילה, כך שהקשישים אינם נמצאים תחת ליווי והשגחה תמידיים. עם זאת, כאשר יש צורך בסיוע נקודתי, הם בהחלט זכאים לקבל אותו: למשל, בפעולות דוגמת רחצה או הלבשה. צוות המטפלים של המקום אחראי לכך.

סל השירותים שמציע בית האבות נווה הראשונים לדייריו נועד לענות על צרכים חשובים שלהם. מבחינה רפואית, הם נמצאים תחת מעקב של רופא המקום, והאחרון גם מעניק להם טיפולים רפואיים שונים, מבצע אבחונים וביקורות תקופתיות וכן הלאה. במוסד גריאטרי זה זכאים הדיירים גם לטיפולי פיזיותרפיה, הניתנים על ידי גורמים מקצועיים בתחום.

מסגרת מרכזית נוספת אשר מונהגת במקום היא זו של הריפוי בעיסוק, אשר נעשית באמצעות מרפאים מוסמכים. במסגרת זו, לכל קשיש מותאמת תוכנית משלו, והעיסוק בה נועד למלא שני תפקידים: מחד, סיוע לקשיש לשמור על מרצו ולהעביר את זמנו. מאידך, המסגרת גם מאפשרת לדיירים לתרום למקום בו הם מתגוררים, וזאת בצורה שהם יראו לנכון.

הדיירים מוצאים את מקומם בחדרים מאובזרים, המותאמים ליחידים או לזוגות, והם כוללים את שדרוש לו הקשיש. במסגרת השירות, הדיירים זכאים למספר ארוחות חמות מידי יום. הרכב הארוחות נועד להתאים לצרכים התזונתיים של הקשישים.

בית האבות נווה הראשונים מציע לדיירים פעילויות שונות לשעות הפנאי שלהם. בין השאר, מדובר כאן על חוגים והרצאות שונות, אשר נוגעות לתחומי החיים הנוגעים לקשישים.

צוות המקום כולל רופא גריאטרי, פיזיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק, מטפלים אישיים, אנשי משק ומנהלה וכן הלאה. המקום נועד להעניק מענה בכל שעות היממה: בשעות הלילה פועל בו צוות הכוננות, על כל צורך של הקשישים שלא יעלה. בהקשר הזה, יש להדגיש גם את היות חלק מהצוות דובר שפות שונות, דבר שמקל על התקשורת שלהם עם הקשישים.

הפנייה לבית האבות נווה הראשונים נעשית באופן ישיר, דרך העמותה המפעילה. אין סייגים ממשיים לקבלה, מעבר להימצאות מקום פנוי במוסד בתקופה האמורה. עם זאת, הקבלה מותנית בהצגת אישור רפואי מטעם גורם מוסמך, כמו גם דו"ח סוציאלי המפרט את רמות התפקוד של הקשיש.

כתובת המקום: רחוב הראשונים 37, קריית חיים/מפרץ חיפה.


הצג מפה גדולה יותר

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר