דף הבית » בית אבות סאן פרנסיס – נצרת

בית אבות סאן פרנסיס – נצרת

בית אבות סאן פרנסיס - נצרתהוא שימש בתחילה בתור כנסיה לנוצרים הלטינים, ולאחר מכן כמוסד שהעניק שירותים מגוונים לנשים. כיום, נחשב בית האבות סאן פרנסיס בנצרת לאחד המוסדות הסיעודיים המרכזיים העומדים כיום עבור האוכלוסיה הערבית המבוגרת באזור הצפון. הוא מופעל על ידי עמותה פרטית, ונמצא תחת רישיון ופיקוח מלא של משרדי הרווחה והבריאות, כמו גם המוסד לביטוח לאומי.

מטבע הדברים, הרי שמרבית דיירי בית האבות סאן פרנסיס נמנים על האוכלוסיה הערבית. הם מוצאים את מקומם באחת משתי המחלקות העיקריות הפועלות במקום: הראשונה היא מחלקת העצמאיים, והשניה- התשושים. בכל מחלקה שמונה חדרים, כך שבסך הכול מיועד המקום ל-60 דיירים.

הדיור נעשה בחדרים מאובזרים היטב, המאורגנים בהתאם למחלקות: במחלקת העצמאיים מיועדים החדרים לשלושה, בעוד שבסיעודית לשמונה קשישים. חדרים אחרים במתחם מיועדים לקשישים סופניים. במסגרת השירות, זוכים הדיירים לחמש ארוחות חמות הניתנות מדי יום. הרכבן של אלה מותאם לצרכים התזונתיים של בני גיל הזהב, ונקבע על ידי דיאטנית מוסמכת.

כל משך שהותם של הדיירים בבית האבות סאן פרנסיס, נמצאים הם תחת פיקוח והשגחה רפואית צמודה של הצוות הרפואי הפועל במקום. במסגרת זו, נערכים אבחונים וביקורות תקופתיות, ניתנים טיפולים פיזיותרפיים וכן בדיקות גניקולוגיות עבור אוכלוסיית הנשים. במקרי חירום, מובהלים הדיירים באמצעות שירות ההסעות אל אחד מבתי החולים הממוקמים באזור הצפון.

כדי לסייע לדיירים להתנהל במשך היום והלילה, עומד לרשותם גם צוות נרחב של מטפלים ומטפלות. העובדים הסוציאליים אחראים על פן חשוב זה בחייהם של הדיירים, בעוד מדריכי התעסוקה שומרים על מרצם של הקשישים באמצעות ביצוע פעולות שונות עבור יתר הדיירים והמקום בו הם מתגוררים.

על מנת לסייע לדיירים להעביר בנעימים את הזמן הפנוי שלהם, מציעים בבית האבות שלל פעילויות תרבותיות. מפעם לפעם, נערכים ימי עיון וסדנאות בנושאים הנוגעים לקשישים, ובאפשרותם אף להירשם לחוגים שונים. יש לציין את התערוכות, הנערכות מספר פעמים בשנה ובהן מציגים הדיירים את מיטב התוצרת של חוגים אלה.

במקום מופעל חדר כושר מאובזר היטב, בו יכולים הדיירים לשמור על מרצם, וכן מספרה- בה באפשרותם לשמור על גזרתם. כמו כן, מדי יום מחולק לדיירי המקום עיתון (בשפה הערבית והעברית), דבר אשר מסייע להם להישאר מעורים בנעשה בעולם שמחוץ לכותלי המקום.

על מנת לספק מענה ראוי לצרכים הדתיים של הדיירים עומדת לרשותם כנסייה, וכן אולמות בהם הם יכולים לערוך אירועים מכל סוג. כך, החגים השונים נחגגים יחדיו על ידי הדיירים, כמו גם ימי ההולדת של כל אחד מהם. מספר פעמים בשנה גם מצטרפים הדיירים לטיולים, אשר נערכים בכל רחבי הארץ.

חלק ניכר מהשירותים של בית האבות סאן פרנסיס ניתן בכל שעות היממה, כאשר בשעות הלילה נעשה הדבר באמצעות צוות כוננות מיוחד.

כתובת המקום: רחוב פאולוס השישי 6, נצרת


הצג מפה גדולה יותר

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר