דף הבית » בית אבות שיבה טובה – ירושלים

בית אבות שיבה טובה – ירושלים

בית אבות שיבה טובה - ירושליםמזה למעלה מחמישים שנה, עומד במרכזה של ירושלים בית האבות שיבה טובה, אשר העיקרון המנחה אותו הוא סיוע לקשישים "להזדקן בכבוד". מוסד זה נמצא בבעלות הקדש / נאמנות, והוא פועל תחת פיקוח ורישיון מלא של משרד הבריאות ומשרד הרווחה.

ברמה הכללית, נועד מוסד זה להעניק טיפול רפואי וסיעודי מלא לקשישים הנחלקים לשלוש קבוצות עיקריות: עצמאיים, תשושים וסיעודיים. בסך הכול, אוכלוסיית דייריו מונה כ-60 איש, ואלה מקבלים מענה מלא לצרכים השונים המאפיינים את הגיל בו הם נמצאים.

מבחינה רפואית, הרי שדיירי בית האבות שיבה טובה נמצאים תחת השגחה רפואית צמודה למשך כל שעות היממה. הטיפול הרפואי כולל גם אבחונים, ביקורות תקופתיות וטיפולים מונעים, וכן מוצעים פתרונות במקצועות הרפואה המשלימה, ובכלל זה גם פיזיותרפיה.

דיירי המקום, ובעיקר המחלקה הסיעודית שבו, נמצאים כל העת תחת השגחתם של צוות המטפלים הפועל במקום, וזה מסייע להם להתנהל לאורך היום והלילה. בנוסף על כך, הם זכאים לשירות סוציאלי על ידי עובדים מנוסים בתחום, אשר מתמקד, בין השאר, בהבטחת הזכויות המגיעות להם על פי חוק מעצם היותם קשישים.

השהות של דיירי בית האבות שיבה טובה נעשית בחדרים מרווחים ומאובזרים, המגיעים בגדלים שונים. במסגרת השירות, זכאים הדיירים לשירותי כביסה וניקיון. מעבר לכל אלה, הרי שניתן למצוא במתחם בית האבות גם חדר המתנה מרווח, גינות מוצלות הכוללות פרגולה ושלושה חדרי אוכל. באלה ניתנות ארוחות חמות מספר פעמים ביותר, כאשר הרכבן נקבע על פי הצרכים התזונתיים אשר מאפיינים את בני גיל הזהב.

דגש רב בבית האבות שיבה טובה ניתן על הפיכת חיי הקשישים לפעילים ולמגוונים ככל האפשר. במקום מופעלת מסגרת של ריפוי בעיסוק, בה הקשישים כולם לוקחים חלק. דיירי המקום, אשר רבים מהם משתייכים לאוכלוסייה הדתית, מתפללים מדי בוקר ובמועדי ישראל בבית הכנסת הפועל במקום.

לרשות הקשישים עומד גם מועדון, בו הם יכולים לשבת יחדיו וליהנות ממגוון פעילויות חברתיות. מפעם לפעם, נערכים בבית האבות הרצאות וימי עיון בנושאים הנוגעים לחייהם של הקשישים. לרשות הקשישים, מופעלת גם מספרה, בה הם יכולים לעבור טיפולי יופי שונים, וכן קפיטריה (בתשלום).

שירותים נוספים הניתנים בבית האבות שיבה טובה הם בנק, בו יכולים הקשישים להתנהל מבחינה פיננסית, וכן ספרייה. האחרונה כוללת כותרים רבים בתחומי העיון והסיפורת, אותם יכולים להשאיל הקשישים לקריאה במסגרת השירות.

צוות המקום מורכב מבעלי מקצוע רבים, אשר מתמחים בעבודה עם האוכלוסייה המבוגרת יותר. ביניהם, ניתן למנות את הרופא הכללי, המרפאים בעיסוק, הפיזיותרפיסטיים, צוות האחים והאחיות, העובדים הסוציאליים, המטפלים האישיים, אנשי המשק והמנהלה ועוד.

אל בית האבות שיבה טובה ניתן לפנות באופן פרטי, באמצעות משרד הרווחה או משרד הבריאות. אין סייג לקבלה, אם כי על המועמד להציג מסמכים רפואיים וסוציאליים רלוונטיים.

כתובת המקום: רחוב אהרון פישל 1, ירושלים


הצג מפה גדולה יותר

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר