דף הבית » בית אבות מעון זהב – הבית החם נהריה

בית אבות מעון זהב – הבית החם נהריה

בית אבות הבית החם נהריהבשנת 1983, הוקם בלב נהריה "הבית החם", בית האבות של מעון הזהב. מאז ועד היום, מנוהל מוסד זה באופן פרטי, מתוך מטרה לספק קורת גג חמה ונעימה לקשישי נהריה והאזור. הוא עומד תחת פיקוחו של משרד הרווחה, ומחזיק ברישיון פעילות מלא מטעמו.

ברמה הכללית, ואולי כנובע משמו, המדובר הוא במוסד גריאטרי אינטימי באופן יחסי – אוכלוסיית הדיירים שלו אינה עולה על 23. אלה, קשישים עצמאיים ותשושים כאחד, מגיעים למקום, ומשתכנים בו לפרק זמן קצר או ארוך.

השהות של הדיירים בבית החם נעשית בחדרים מרווחים ומאובזרים, המותאמים ליחידים או לזוגות. החדרים כוללים, יש לציין, מנגנוני קריאת מצוקה, המופעלים על ידי הדייר בעת הצורך, ומאפשרים להזעיק במהרה את הצוות המקצועי של המקום.

סל השירותים לדייר מותאם לו אישית, על פי צרכיו והיכולת התפקודתית שלו. מבחינה רפואית, עוברים הקשישים טיפולים מונעים, אבחונים וביקורות תקופתיות, וזאת על ידי הצוות הרפואי של המקום. היבט אחר של הטיפול הוא פיזיותרפיה, המוכיחה עצמה פעמים רבות כאידיאלית לצרכים של הקשישים, כמו גם מסגרת ריפוי בעיסוק. האחרונה מסייעת לדיירים לתרום למקום ולשמור על מרצם בו זמנית.

הטיפול הסוציאלי הניתן לדיירי הבית החם כולל בתוכו סיוע בהתנהלות אל מול המוסדות השונים הלוקחים חלק בחיי הקשישים, פעילות להשגת הזכויות של הקשישים ואפילו ליווי אישי של בני משפחותיהם. קשישים המעוניינים בכך יכולים לקבל, במסגרת השירות, ייעוץ שיקומי או טיפולי.

הבית החם מציע לדייריו שורה של פעילויות לשעות הפנאי. ראשית כל, ניתן למנות את החוגים והסדנאות, בהם יכולים הקשישים לקחת חלק. במקום פועלת עבור הקשישים מספרה, בה יכולים לעבור טיפולי יופי מסוגים שונים, וכן חדר מועדון. מדי מספר חודשים, יוצאים דיירי המקום, כמו גם חלק מהצוות המקצועי, לטיולים בכל רחבי מדינת ישראל.

צוות המקום כולל בתוכו, בין השאר, רופאים, אחים ואחיות, מטפלים אישיים, עובדים סוציאליים, מרפאים בעיסוק, פיזיותרפיסטים – והרשימה עוד ארוכה. הבית החם נועד להציע חלק משירותיו בכל שעות היממה, שבעה ימים בשבוע, כשבשעות הלילה ניתן המענה בדמותו של צוות כוננות מיוחד. יש להדגיש גם את צוות המתנדבים, אשר מגיע למקום מדי שבוע, משמש אוזן קשבת וחברה נעימה לקשישים.

הפנייה לבית החם נעשית באופן פרטי, או לחילופין דרך משרד הרווחה. אין סייג ממשי לקבלה, מעבר להימצאותה של מיטה פנויה במוסד בתקופה האמורה. על הקשיש או משפחתו לדאוג להנפקת מסמכים רפואיים או סוציאליים, בהם מפורטים גם רמות התפקוד שלו.

כתובת המקום: רחוב המעפילים 14, נהריה.


הצג מפה גדולה יותר

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר