דף הבית » מרכז אזורי לקשיש – עכו

מרכז אזורי לקשיש – עכו

מרכז אזורי לקשיש עכוהמרכז האזורי עכו (או בשמו המלא: המרכז האזורי לקשיש על שם ששון ורחל סופר), ממוקם במיקום מרכזי בעיר. זהו מוסד גריאטרי אשר פועל בה מזה מספר שנים. הוא מנוהל על ידי עמותה פרטית, ועומד תחת פיקוח מלא של משרד הבריאות. בנוסף על כך, עומד המרכז האזורי תחת פיקוחו של משרד ממשלתי זה.

ברמה הכללית, מדובר במוסד גריאטרי הנועד לקלוט אל שעריו קשישים ברמות תפקוד שונות, ובעיקר קשישים תשושים, תשושי נפש או סיעודיים. אלה משתכנים בו לתקופות קצרות וארוכות כאחד, וזוכים לסל שירותים, המותאם לכל אחד מהם באופן אישי.

מבחינה רפואית, נמצאים דיירי המרכז האזורי תחת פיקוחו של רופא המקום. האחרון מבצע עבורם ביקורות תקופתיות ואבחונים שונים, וכן מבצע טיפולים מונעים מכל סוג. פן אחר של הטיפול הרפואי, שנועד להשלים את התמונה, הוא זה הפיזיותרפי, בו לוקחים חלק בעלי מקצוע מומחים בתחום.

מסגרת טיפולית אחרת, בה לוקחים הקשישים חלק, היא זו של הריפוי בעיסוק. כאן, מוצא כל קשיש תעסוקה המתאימה ליכולותיו ולרצונותיו, דבר שמסייע גם להעברת הזמן הפנוי שלו.

בהתאם לרמות התפקוד של הקשיש, נקבעות גם רמות הסיוע לו הוא זקוק. במקום פועל צוות של מטפלים ומטפלות, המסייעים לקשישים להתנהל לאורך היום והלילה. שירות אחר לו זכאים הקשישים הוא זה הסוציאלי. במסגרתו, מסייעים עובדים סוציאליים לקשישים בהתנהלותם אל מול המוסדות השונים הלוקחים חלק בחייהם, בין השאר במטרה להשיג את הזכויות המגיעות לקשישים מחמת גילם.

הקשישים מוצאים את מקומם בחדרים מרווחים, אשר מותאמים לצרכים שלהם במידת האפשר. השהות במקום כוללת גם ארוחות חמות, הניתנות לקשישים מספר פעמים ביום, וזאת תוך התאמה מלאה לצרכים התזונתיים שלהם. לרשות הדיירים המעוניינים בכך, עומדת קפיטריה (בתשלום).

 שירותים אחרים להם זכאים הקשישים, במסגרת שהותם בבית אבות זה, הם שירותי כביסה וניקיון, כמו גם שירותי דואר.

הפעילות החברתית תופסת גם היא מקום מרכזי במרכז האזורי עכו. הקשישים יכולים להירשם לחוגים או לסדנאות בנושאים שונים, הנוגעים לתחומי עניין מגוונים. בבית האבות פועלת ספריה, בה יכולים הדיירים להשאיל ספרי קריאה ועיון מכל סוג, וכן מספרה – בהם הם עוברים טיפולי יופי.

מקום מרכזי אחר בבית האבות הוא בית הכנסת, בו נערכות תפילות באופן תדיר מדי יום, וכן במועדי ישראל השונים.

צוות המקום כולל בתוכו רופאים, אחים ואחיות, עובדים סוציאליים, מרפאים בעיסוק, פיזיותרפיסטים ועוד. השירות של רבים מאלה ניתן גם בשעות הלילה, באמצעות צוות הכוננות, וזאת על כל צורך שלא יעלה לאחד הדיירים.

הפנייה למרכז האזורי עכו נעשית במספר אופנים: ניתן לעשות זאת באופן ישיר, באמצעות העמותה המפעילה, משרד הבריאות או הרשות המקומית האמורה. על הקשיש, או מי מטעמו, להנפיק אישורים רפואיים וסיעודיים רלוונטיים, המתייחסים לרמות התפקוד שלו.

כתובת המקום: סמטת אבות ובנים 4, עכו.


הצג מפה גדולה יותר

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר