דף הבית » בית אבות בית רחל – קרית טבעון

בית אבות בית רחל – קרית טבעון

בית אבות בית רחל קרית טבעוןבית האבות בית רחל, הממוקם בקריית טבעון, פועל החל משנת 1988. זהו מוסד גריאטרי הנחשב לאחד המוכרים באזור הצפון, והוא פועל באופן עצמאי. בית האבות מחזיק ברישיון פעילות מלא מצד משרד הרווחה, וכן עומד תחת פיקוחו כל העת.

בסך הכול, מיועד בית האבות בית רחל לכ-30 דיירים, רובם ככולם בעלי רמות תפקוד גבוהות באופן יחסי. יהיו אלה קשישים עצמאיים או תשושים, אשר אינם זקוקים לסיוע סיעודי לכל אורך היממה. סיוע אישי יינתן במידת הצורך על ידי צוות המקום, כמובן, אך בעיקר ביחס לביצוע פעולות ספציפיות.

עידכון: בשנת 2020 בית האבות נסגר.

בתי אבות מומלצים בטבעון: בית אבות עדנה

מעבר לפן הסיעודי, בית אבות זה נועד להציע שורה ארוכה של שירותים לדייריו. במקום פועלת מרפאה, אשר אליה מגיעים הקשישים לטיפולים שונים, לאבחונים ולביקורות מפעם לפעם. בנוסף על כך, מסגרת טיפולית אשר תופסת מקום משמעותי בהתנהלות של בית רחל היא הריפוי בעיסוק. היא מאפשרת לקשישים לתרום לבית האבות מחד, ולמצוא עיסוק מעניין לשעות הפנאי שלהם מאידך.

דיירי בית האבות בית רחל זכאים, משך שהותם במקום, לסיוע סוציאלי מלא, הניתן על ידי עובדים סוציאליים מוסמכים. סיוע זה נוגע בעיקר להתנהלות של הקשיש אל מול המוסדות הרלוונטיים בשלב זה של חייו, דוגמת הביטוח הלאומי או משרד הבריאות. העובדים הסוציאליים אף נמצאים בקשר עם משפחותיהם של הדיירים.

השהות במקום נעשית לפרקי זמן קצרים וארוכים כאחד: החל מתקופת שיקום, ועד למגורים קבועים הלכה למעשה. בכל המקרים, הדיירים מוצאים את מקומם בחדרים, המיועדים ליחידים או לזוגות, ובהם מקלחת, אמבטיה וכן מנגנון קריאת מצוקה לשעת חירום. במסגרת השירות, מקבלים הדיירים גם חמש ארוחות חמות מדי יום ביומו, אשר נועדו להתאים בהרכבן לצרכים התזונתיים שלהם. בנוסף על כך, סל השירותים כולל גם כביסה וניקיון.

המקום מציע מספר פעילויות, שנועדו להפוך את שעות הפנאי של הדיירים לעשירות ככל האפשר. לרשות הדיירים עומד חדר מועדון וכן גינה, בהם יכולים לשבת יחדיו. במקום נערכים חוגים מסוגים שונים, וכן הרצאות בנושאים הנוגעים לחייהם של הקשישים. האחרונים יכולים גם לעבור טיפולי יופי מסוגים שונים, ובכלל זה פדיקור.

צוות בית האבות בית רחל מורכב מבעלי מקצוע אשר אמונים על עבודה עם האוכלוסייה הגריאטרית. ביניהם, ניתן למנות רופא, אחים ואחיות, מטפלים אישיים, עובדים סוציאליים, מרפאים בעיסוק, אנשי משק ומנהלה ועוד. המקום פועל 24 שעות ביממה, בכל ימות השבוע.

הפנייה לבית רחל נעשית באופן ישיר, ומותנית בהמצאה של דו"ח רפואי מטעם גורם מומחה, המפרט את מצבו הבריאותי של הקשיש. אין סייג ממשי אחר לקבלה, מעבר להימצאות מקום פנוי במוסד בשלב הפניה.

יש להדגיש כי רבים מדיירי בית אבות זה הינם יוצאי מדינות רבות באירופה, והצוות המקצועי אכן דובר בחלקו שפות שונות, דוגמת רוסית, אידיש, הונגרית ופולנית.

כתובת המקום: רחוב השושנים 23, קרית טבעון.


הצג מפה גדולה יותר

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר