דף הבית » בית אבות ירושלים של זהב – ירושלים

בית אבות ירושלים של זהב – ירושלים

בית אבות ירושלים של זהבבית האבות ירושלים של זהב מהווה אחד מפתרונות הדיור העומדים כיום לרשות הקשישים המתגוררים בבירת ישראל, שעה שבמרוצת השנים שימש בית חם ללא מעט דיירים. הוא הוקם בשנת 2000, ומנוהל על ידי עמותה פרטית. פעילותו נעשית בפיקוח וברישיון מלא של משרד הרווחה.

בסך הכול, מיועד בית האבות ירושלים של זהב ללמעלה מ- 50 דיירים, המשתכנים בו לפרקי זמן שונים. הדיירים נחלקים לשתי קבוצות עיקריות: קשישים עצמאיים וקשישים תשושים. המקום אינו מיועד, יש לציין, לקשישים סיעודיים ברמות תפקוד נמוכות, אלא לאוכלוסייה העצמאית יותר, שאינה זקוקה לטיפול ולהשגחה בכל שעות היממה.

הקשישים במוסד דיור זה מוצאים את מקומם בחדרים מרווחים, אשר מיועדים לקשיש אחד או שניים. במסגרת השירות, הם זכאים לקבל מספר ארוחות חמות מדי יום, אשר תפריטן נקבע בייעוץ עם דיאטנית מוסמכת, ובהתאם לצרכים התזונתיים של כל קשיש וקשיש. החדרים כוללים גם מנגנון לקריאת מצוקה, המאפשר להזעיק את הצוות הפועל במקום על כל צרה שתבוא. מקבלי השירות זכאים במסגרתו גם לכביסה ולניקיון של חדריהם.

מבחינה רפואית, מקבלים דיירי בית האבות ירושלים של זהב מסכת רחבה של טיפולים. הם נתונים כל העת תחת מעקב רפואי של רופא מומחה, וכן עוברים טיפולים מונעים, אבחונים תפקודיים וביקורות תקופתיות. דגש רב ניתן במקום לטיפולי הפיזיותרפיה השונים, הנערכים על ידי רופאים הבקיאים בתחום, ובאמצעות ציוד ייעודי.

הגם שההיבט הסיעודי אינו עומד במרכזו של בית אבות זה, עדיין זוכים הדיירים לטיפול אישי, גם אם לא מקיף יתר על המידה: הוא כולל, בין השאר, סיוע ברחצה או בהאכלה. כמו כן, ניתן גם סיוע סוציאלי מלא על ידי העובדים בתחום הפועלים במקום.

שעות הפנאי של הקשישים מוצאות מענה במספר אופנים. במקום נערכת פעילות תרבותית רחבה, אשר כוללת, למשל, הרצאות וימי עיון. במועדון אשר בשטח המתחם יכולים הקשישים לצפות בטלוויזיה או לקרוא עיתונים. כמו כן, באפשרותם להירשם לחוגים או להגיע אל המספרה בה מוצעים גם טיפולי יופי מסוגים שונים, לרבות פדיקור. מפעם לפעם, יוצאים דיירי המקום לטיולים משותפים.

צוות המקום מורכב מבעלי מקצוע אשר אמונים כולם על סיוע לאוכלוסייה המבוגרת, ומנוסים בכך. בין נותני השירותים שבבית האבות ירושלים של זהב, ניתן לציין את הרופא הכללי או הפנימי, המטפלים האישיים, הפיזיותרפיסטים, העובדים הסוציאליים, אנשי המשק והמנהלה – והרשימה עוד ארוכה. יש לציין כי חלק מבעלי מקצוע אלה נותנים מענה גם בשעות הלילה, וזאת בדמותו של צוות הכוננות.

המקום מאופיין ברמת נגישות גבוהה, ומיועד לכלל אוכלוסיית הקשישים בירושלים. השפות המדוברות בו, מעבר לעברית, הן אידיש, ספרדית (לדינו), צרפתית ואנגלית.

הפנייה למקום נעשית באופן ישיר ועל בסיס מקום פנוי, כאשר אין צורך להוסיף מסמכים רפואיים או סיעודיים כלשהם.

כתובת המקום: רחוב קורא הדורות 26 א, ירושלים


הצג מפה גדולה יותר

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר