דף הבית » בית חולים לחולים כרונים תל חי – ירושלים

בית חולים לחולים כרונים תל חי – ירושלים

כדי להבין את ההיסטוריה של נופי קטמון, בית החולים לחולים כרוניים בירושלים, צריך לחזור אחורה יותר ממאה שנה. בשנת 1900 מתחיל סיפורו של המוסד, שלימים יהיה אחד המרכזיים בישראל בטיפול באוכלוסייה מיוחדת, אך בעלת קשיים רבים: היא אוכלוסיית החולים הכרונים.

כאשר מצבם הכללי משלב התמודדות עם קשיי הגיל, בנוסף לתלאות המחלות, הרי שברור הצורך במקום חם, שיציע טיפול במגוון הבעיות האופייניות לגיל המאוחר.

בית החולים נופי קטמון ממוקם בלב שכונת קטמון הירושלמית, סמוך למרכזי קניות ולפארקים מוריקים. מוסד זה הינו בבעלות ציבורית, ופועל בפיקוחם של משרדי הבריאות והרווחה (בנוסף לרישיון מהגופים הללו). הוא מיועד בעיקרו אל כלל האוכלוסייה הדתית של העיר, אבל עם סייג ברור אחד: המקום אינו מקבל תשושי נפש, אלא מתמקד באוכלוסייה הגריאטרית והכרונית.

בית החולים נופי קטמון כולל מחלקת סיעודיים נרחבת, בה מאושפזים החולים. זו מציעה טיפולים רפואיים במגוון תחומים, אבחונים וביקורות תקופתיות. מעבר לכך, זוכים הקשישים גם לטיפולים סיעודיים ברמה מסוימת, לסיוע סוציאלי בהתנהלותם אל מול הרשויות השונות וכן לפעילויות חברתיות מגוונות שנועדו להנעים את זמנם.

בסך הכל, מיועד בית החולים לחולים כרוניים נופי קטמון לכ-70 קשישים ברמות סיעודיות שונות. הפנייה אל בית החולים נעשית באופן ישיר או דרך אחד המוסדות המיועדים לסיוע בקשישים, וזאת בכפוף להצגת המסמכים הרפואיים הרלוונטיים.

כתובת המקום: רחוב תל חי 12, ירושלים


הצג מפה גדולה יותר

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר