דף הבית » בית חולים סיעודי לניצולי שואה – פרדסיה

בית חולים סיעודי לניצולי שואה – פרדסיה

בישראל חיים כיום למעלה מ-200 אלף ניצולי שואה, אשר זקוקים לסיוע סיעודי תמידי. אחרי הכל, מדובר לרוב באנשים בשנות ה-70 וה-80 של חייהם, המתקשים להתנהל בכוחות עצמם.

חלק גדול מאוכלוסייה זו אף סוחב עימו את טראומת המלחמה, דבר שמסכן באופן מהותי את בריאות הנפש שלו. כתוצאה מכך, קיימים מספר מוסדות לסיוע נפשי לניצולי השואה, המטפלים יחדיו באחוז קטן, אך חשוב ביותר, מן הניצולים.

בפרדסיה, ממוקם בית החולים הסיעודי לניצולי השואה. מוסד זה היה בעברו חלק מן המרכז הרפואי לבריאות הנפש לב השרון, אולם כיום משמש כמעון פרטי לפגועי נפש, המיועד לכ-100 חולים (מחציתם ניצולי שואה).

מטרתו של המוסד היא להציע סיוע נפשי לניצולים ובכך לסייע להם לעבור את השנים המאוחרות של חייהם. זאת, כמובן, בנוסף להענקת שירותים סיעודיים ההכרחיים בגיל הזה, סיוע סוציאלי וכן פעילויות לשעות הפנאי.

בית החולים הסיעודי לניצולי שואה בפרדסיה נמצא בבעלות המדינה אמנם, אך מנוהל על ידי עמותה פרטית- האגודה לבריאות הציבור בישראל. עם זאת, הוא עומד תחת ביקורת תמידית של משרד הבריאות הישראלי וכן לשכת הבריאות בעיירת נתניה.

ביקורת שכזו חשפה בתחילת שנת 2011 מחדלים רציניים בהתנהלותו של בית חולים זה. בין היתר, נתגלה מחסור במזון ובכוח אדם, ציוד רפואי לא תקין, תרפות שפג תוקפן, שימוש לא ראוי במשאבים הכספיים ועוד.

עתידו של המקום לא ברור, כשנשמעות טענות של צוות העובדים וארגונים חברתיים שונים כנגד ההפרטה וכן איומים בעיצומים שונים.

כתובת: מועצה מקומית פרדסיה


הצג מפה גדולה יותר

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715465

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר